تعمیرات اساسی ۱۵ پل عابرپیاده مکانیزه در حال انجام است
تعمیرات اساسی ۱۵ پل عابرپیاده مکانیزه در حال انجام است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مسعود توکلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهرداری اصفهان ذیل چهارمین هدف کلان شهرداری در راستای سند بالادستی ۱۴۱۰ فعالیت می‌کند، اظهار کرد: رسالت ما نگه‌داشت دارایی‌های فیزیکی شهرداری است. وی با بیان اینکه در راستای نگهداشت دارایی‌ها در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مسعود توکلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهرداری اصفهان ذیل چهارمین هدف کلان شهرداری در راستای سند بالادستی ۱۴۱۰ فعالیت می‌کند، اظهار کرد: رسالت ما نگه‌داشت دارایی‌های فیزیکی شهرداری است.

وی با بیان اینکه در راستای نگهداشت دارایی‌ها در شش حوزه فعالیت داریم، افزود: نگهداری پارکینگ‌ها، پل‌های عابر پیاده مکانیزه و غیر مکانیزه، پل‌های سواره‌رو و ساختمان‌ها از جمله حوزه‌های فعالیت مدیریت نگهداری و تعمیرات است، ضمن اینکه بودجه سال جاری نسبت به سنوات گذشته رشد چشمگیر ۵۰ درصدی داشته است.

مدیریت نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری نگهداری ۱۲ پارکینگ به پارکینگ‌های قبلی با اعتبار بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اضافه شده است و تعمیرات جزئی تعدادی از آن‌ها از قبیل سیستم‌های اعلام و اطفای حریق، تعمیرات آسانسور، روشنایی و تعمیرات ابنیه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان انجام شده است.

در شش ماه نخست ۲۵۰ بازدید و ۳۲ جلسه فنی برای رصد پل‌های مکانیزه شهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه از ۲۶ دستگاه پل عابر پیاده مکانیزه، ۱۵ دستگاه پل مکانیزه وارد بحث تعمیرات شده است، ادامه داد: تعمیرات اساسی این پل‌ها در حال انجام است و به روشنایی، حراست و نظافت پل‌ها در طول تعمیرات به‌طور ویژه پرداخته می‌شود.

توکلی‌پور با اشاره به اینکه ۱۵۰ دستگاه پل سواره‌رو در سطح مناطق وجود دارد که مباحث نگهداری آن‌ها در زمینه‌های بهسازی، مقاوم‌سازی، ترمیم و ایمنی آن‌ها انجام می‌شود، گفت: در شش ماه نخست ۲۵۰ بازدید و ۳۲ جلسه فنی برای رصد پل‌های مکانیزه شهر برگزار و منجر به تعریف پروژه‌های زیادی در این زمینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: دفع آب‌های سطحی، اصلاح ناودان‌ها و درزهای انبساطی پل‌های بزرگمهر، پل فلزی، پل شهید سردار آقاخانی و پل شهید شاهمرادی با درصد پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۳ دستگاه پل عابر پیاده غیر مکانیزه تحت بازدید مدیریت نگهداری و تعمیرات ابنیه قرار دارد، خاطرنشان کرد: بازدیدها انجام و تمام موارد ایمنی برای مناطق شهرداری ارسال شده است تا مشکلات ایمنی را برطرف کنند.

مدیریت نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برای تجهیز و ایمنی آسانسورها اقدامات ویژه‌ای انجام شده است، ادامه داد: با جدیت استاندارد آسانسورها را پیگیری می‌کنیم، در این راستا از مجموع ۸۱ آسانسور تحت پوشش، تاکنون گواهی استاندارد ۵۰ درصد آسانسورها دریافت شده است.

توکلی‌پور با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری هشت دستورالعمل فنی به دستورالعمل‌های پیشین اضافه شده است، تصریح کرد: دستورالعمل نگهداری و تعمیرات آسانسورها، دیزل‌ژنراتورها، اعلام و اطفای حریق، اسپلیت‌ها و کولرهای گازی و درزهای انبساطی از جمله این دستورالعمل‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تعمیرات آسانسور و پله‌برقی خاطرنشان کرد: بازدیدهای متعدد از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد و آن‌ها را به تولید قطعات وارداتی ترغیب کردیم.

مدیریت نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهرداری اصفهان ادامه داد: در گذشته برای تعمیرات وابسته به شرکت‌های خارجی بودیم، اما هم‌اکنون با کمک این شرکت‌ها قطعاتی که استفاده می‌شود تولید داخل است.