به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به چین، با ۲ شرکت برای ساخت خط ۸ و ۱۱ مترو وارد مذاکره شدیم، اظهار کرد: در […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،
سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به چین، با ۲ شرکت برای ساخت خط ۸ و ۱۱ مترو وارد مذاکره شدیم، اظهار کرد: در مذاکره با یکی از شرکتها، قرار بر این شد از محل اعتبار ارزی ایران در چین و در صورت موافقت دولت ایران، خط هشت مترو تهران از طریق فاینانس عملیاتی شود.
وی همچنین تصریح کرد: با یک شرکت سرمایهگذار دیگر در چین نیز بحث اجرای خط ۱۱ مترو تهران به میان آمد و مقرر شد در قالب پروژههای تهاتری و فاینانسی، به مرحله اجرا برسد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه اگر این تفاهمنامهها به مرحله قرارداد برسد، میتواند کمک ارزشمندی به توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت باشد، خاطرنشان کرد: هنوز تعهد قطعی در این موضوع برای طرفین ایجاد نشده و امیدواریم به نتیجه برسد و با احداث خط ۸ و ۱۱ مشکلات حمل و نقلی تهران تا حد زیادی برطرف شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه بر اساس گفتههای نمایندگان شرکت سرمایهگذاری چینی، بلافاصله پس از تبدیل تفاهمنامه به قرارداد، کار خود را برای احداث خطوط مترو در تهران آغاز خواهند کرد، یادآور شد: علاوه بر تجهیز کارگاه، تا پنج درصد صورت وضعیت شناور خواهند داشت؛ به طوریکه عملیات عمرانی را آغاز میکنند و پس از پنج درصد پیشرفت، صورت وضعیت را برای تسویه حساب به طرف ایرانی تحویل خواهند داد که به اعتقاد بنده اتفاق خوبی است.
وی ادامه داد: از سویی دیگر طرف چینی پذیرفته که به جای ۱۵ درصد پیشپرداخت، هفت درصد دریافت کند و کار را پیش ببرد؛ در مجموع مباحث بسیار خوبی مطرح شد اما باید به مرحله انعقاد قرارداد قطعی برسد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه طرفین برای انعقاد قرارداد، اظهار تمایل کردند، گفت: برای قطعی شدن قراردادها، نیازمند مشارکت دولت هستیم و از طرفی دیگر باید جزئیات طرح مشخص شود.
انتهای پیام/