بهای خدمات میدان مرکزی میوه و تره‌بار افزایش یافت
بهای خدمات میدان مرکزی میوه و تره‌بار افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار شهر، ایوب فصاحت در یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۲ مربوط به بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری در میدان مرکزی میوه و تره بار با بیان اینکه در مجموع میدان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار شهر، ایوب فصاحت در یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۲ مربوط به بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری در میدان مرکزی میوه و تره بار با بیان اینکه در مجموع میدان مرکزی ۲۷۰ هکتار مساحت دارد، اظهار کرد: روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر به میدان مرکزی رفت و آمد دارند.

وی با اعلام اینکه نزدیک به ۱۰ تا ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این میدان تردد می کنند، یادآور شد: دلیل آن نوسان میزان بار ورودی است؛ در مجموع روزانه میزان ۷ تا ۲۰ هزار تن محصول عرضه می‌شود و در اوج کار به ۲۳ هزار تن می‌رسد.

فصاحت با بیان اینکه ۳۰ درصد خدماتی که ارائه می شود به استانهای خارج از تهران است، تصریح کرد: در مجموع هزار و ۳۶۰ حجره در میدان مرکزی داریم که در پنج تیپ‌ مختلف قرار دارند. حجره های تیپ یک شامل سالن A و D مساحتی بالغ بر ۴۷۰ متر و حجره‌های تیپ دو شامل سالن E مساحتی بالغ بر ۳۶۰ متر مربع و تیپ سه شامل سالن B و C بالغ بر ۲۶۰ است.

وی با تأکید بر اینکه سازمان میادین به نوعی شهردار میدان مرکزی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در سطح بالا روزانه ۱۲۰ تن تولید زباله و یا بقایا در میدان مرکزی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با بیان اینکه دو نوع خدمت اختصاصی و سایر خدمات در میادین ارائه می شود، گفت: خدمات اختصاصی شامل شستشوی سالن‌ها و راهبری ماشین آلات و خدمت دوم رفع سد معبر و ساماندهی دست فروشان است که به شدت گریبان گیر است؛ به گونه ای که در برخی موارد، مقابل هر حجره چهار نفر اجاره پرداخت می‌کنند و هر روز عصر زباله‌های ناشی از فروش محصولات مقابل این حجره‌ها، شرایط خاصی ایجاد می‌کند.

وی با اعلام اینکه میدان مرکزی ۱۱ پست برق و دو چاه عمیق و تاسیسات دیگری در میدان مرکزی وجود دارد، تصریح کرد: هزینه تنظیم بار در این میدان ۲۳ میلیارد تومان و نگهداشت تاسیسات ۷.۵ میلیارد تومان است و دیگر بخش‌ها نیز هزینه‌هایی دارند که انجام می شود.

فصاحت با تأکید بر اینکه در مجموع از مساحت میدان مرکزی ۱۵۰ هکتار در اختیار ماست و از این بخش عوارض نمی‌گیریم، یادآور شد: در ۱۷۰ هکتار مابقی از آن، بخشی از هزینه را از بارفروشان دریافت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از این هزینه هایی که اعلام شد ریالی از بارفروشان دریافت نمی شود، گفت: مجموع درآمد ما در میدان مرکزی نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان است، اما مجموعاً ۴۳ میلیارد تومان هزینه به غیر از خدمات انجام می‌شود که وقتی به مساحت ۴۴ درصدی از کل میدان مرکزی تقسیم می‌کنیم ۱۹ میلیارد تومان است و به دنبال این هستیم که این هزینه را دریافت کنیم که مسبوق به سابقه بوده و دریافت می‌شده است.

فصاحت تأکید کرد: ۱۹ میلیارد تومان را به مساحت تقسیم کردیم که برای هر متر مربع ۳۵ هزار تومان خواهد بود و به نظر ما عدد عادلانه ای است؛ در سال ۱۴۰۱ حجره های هر تیپ دو تا سه میلیون تومان افزایش عوارض داشتند و برای سال ۱۴۰۲ نیز افزایش بیش از ۳۰ درصدی را پیشنهاد داده‌ایم.

گفتنی است این لایحه با ۱۸ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/