گرامیداشت یاد و خاطره پدر شهیدان آذرآبادی‌حق در جوار گلزار شهدا
گرامیداشت یاد و خاطره پدر شهیدان آذرآبادی‌حق در جوار گلزار شهدا

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، همزمان با درگذشت پدر گرانقدر شهیدان آذرآبادی حق، یاد و خاطره این نمود ارزشمند صبر و ایثار، در جوار شهدای گلگون کفن میهن در وادی رحمت تبریز گرامی داشته شد. به گزارش شهریار، این ویژه برنامه توسط شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز و با حضور […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

همزمان با درگذشت پدر گرانقدر شهیدان آذرآبادی حق، یاد و خاطره این نمود ارزشمند صبر و ایثار، در جوار شهدای گلگون کفن میهن در وادی رحمت تبریز گرامی داشته شد.

به گزارش شهریار، این ویژه برنامه توسط شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز و با حضور اقشار مختلف شهروندان متدین تبریزی، مسئولان، خانواده معزز شهدا و امت شهید پرور برگزار و به فرصتی برای ادای احترام به مقام حاج حسن آذرآبادی حق تبدیل شد.

قرائت قرآن، مداحی، اجرای تواشیح، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نظری در محکومیت حملات اخیر علیه مردم بی‌دفاع غزه، از دیگر بخش‌های گرامیداشت حاج حسن آذرآبادی حق بود که برای ادای احترام به مقام و جایگاه پدر شهیدان آذرآبادی حق با همراهی شهروندان محترم اجرایی شد.

در این مراسم، امام جمعه محبوب تبریز، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف شهروندان حضور داشتند و یاد و خاطره شهدای سالهای جنگ تحمیلی، شهدای گرانقدر مدافع حرم، خانواده معظم شهدا و شهدای ایام اخیر غزه را گرامی داشتند.

مرحوم حاج حسن آذرآبادی حق دهم مهرماه به علت کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید یعقوب آذرآبادی‌حق که متولد پانزدهم اسفند ۱۳۳۸ تبریز بود، در پنجم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل شد، اما اثری از پیکرش به دست نیامد تا اینکه بعد از ۳۵ سال و در سال ۱۳۹۷، پیکر مطهرش شناسایی و پس از انتقال به تبریز تشییع و در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

برادرش رضا آذرآبادی حق هم که متولد پنجم اردیبهشت ۱۳۴۱ تبریز بود، ۲ روز بعد در همان عملیات شربت شهادت را نوشید، اما تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است.

محمد آذرآبادی حق کوچک‌ترین برادر این شهدا متولد دهم خرداد ۱۳۴۳ حدود چهار ماه قبل از یعقوب و رضا، یعنی در دوم آبان ۱۳۶۲ در منطقۀ پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه به فیض عظمای شهادت نائل آمده بود. مزار مطهر این شهید نیز در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز واقع است.