آغاز دریافت اوراق مشارکت ۱۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تبریز
آغاز دریافت اوراق مشارکت ۱۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، رییس‌کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرتبریز از آغاز دریافت اوراق مشارکت ۱۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تبریز در واپسین ساعات سال ۱۴۰۲ خبر داد. به گزارش شهریار، علیرضا نوای باغبان در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر، با بیان اینکه عملکرد شهرداری تبریز در زمینه اخذ اوراق مشارکت ستودنی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

رییس‌کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرتبریز از آغاز دریافت اوراق مشارکت ۱۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تبریز در واپسین ساعات سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شهریار، علیرضا نوای باغبان در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر، با بیان اینکه عملکرد شهرداری تبریز در زمینه اخذ اوراق مشارکت ستودنی است، گفت: در بودجه سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد اوراق مشارکت از بانک مرکزی لحاظ کرده بودیم که در ساعات پایانی سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز موفق به اخذ آن شد.

وی افزود: از این مبلغ  ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس های جدید و  ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای هزینه کرد در پروژه خط ۲ متروی تبریز، هزینه می‌شود.

باغبان با بیان اینکه حصیل مبالغ این اوراق و به اصطلاح نقد کردن آن فرآیند بسیار سخت و پیچیده ای دارد، خاطرنشان کرد: شهردار تبریز و تیم معاونت اقتصادی مالی شهرداری با تلاشهای بی وقفه و پیگیری های مداوم موفق شدند این مهم را محقق سازند.

این عضو شورای شهر تبریز در خصوص ابعاد دیگر این اقدام اظهار داشت: اگر ما می‌خواستیم این مبلغ را از طریق وام تامین کنیم، بدون شک مبلغ هنگفتی نیز باید بابت سود آن به بانک پرداخت می کردیم؛ از سویی دیگر مهمترین مزیت اوراق مشارکت این است که نصف آن را دولت پرداخت می کند و نصف دیگر بر عهده شهرداری است و همین موضوع نشانگر این است که شهرداری در این خصوص کاری بسیار حائز اهمیت انجام داده است.

باغبان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به دلیل پیچیدگی و مشکلات موجود در این موضوع، تنها دو یا سه شهر توانسته اند از اوراق مشارکت بهره برداری کنند که یکی از آنها نیز کلانشهر تبریز است.

وی در خصوص دریافت این مبلغ نیز تصریح کرد: با تلاش مستمر شهردار محترم و معاون اقتصادی و مالی، حدود ۱۵۰ میلیارد تومان در آخرین دقایق سال گذشته به حساب شهرداری واریز شد و مابقی آن نیز به تدریج و طی سال جاری واریز خواهد شد.