پسماند خشک تحویل بده؛ بیمه شو
پسماند خشک تحویل بده؛ بیمه شو

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، از سال‌های گذشته جمله «زباله‌های خشک و تر را جدا کنید» به گوشمان خورده است؛ امروزه اکثر جاهایی که می‌رویم، نوعی از تفکیک زباله را رعایت می‌کنند. اداره‌ها به‌طور معمول سطل‌های جدا برای کاغذ و مقوا دارند، در باشگاه‌های ورزشی نیز یک سطل جدا برای […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، از سال‌های گذشته جمله «زباله‌های خشک و تر را جدا کنید» به گوشمان خورده است؛ امروزه اکثر جاهایی که می‌رویم، نوعی از تفکیک زباله را رعایت می‌کنند. اداره‌ها به‌طور معمول سطل‌های جدا برای کاغذ و مقوا دارند، در باشگاه‌های ورزشی نیز یک سطل جدا برای زباله‌های خشک می‌بینیم، حتی سطل زباله پارک‌ها هم دوقلو است که یکی برای پسماند خشک و دیگری برای پسماند تر اختصاص یافته است.

در شهر گنبدهای فیروزه‌ای از سال‌های گذشته، پسماند خشک توسط خودروهای بازیافت هفته‌ای یکبار جمع‌آوری می‌شد بعد از آن برای تفکیک زباله از مبدأ در گوشه گوشه شهر ایستگاه‌های ثابت و سیار بازیافت قرار دادند که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت، اما تحویل مواد بازیافتی همچنان برای همه شهروندان میسر نبود تا اینکه چند روزی است سامانه اصپاک راه‌اندازی شده است.

در این طرح شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «اصفهان من» به آدرس app.isfahan.ir یا وب‌گاه اصپاک به نشانی isfpak.com از امکان تماس یا ارسال پیام به پیک سیار سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان استفاده کرده و از مأموران این سازمان بخواهند تا به درِ منازل، اماکن تجاری، ادارات و مجموعه‌ها مراجعه کرده و پسماند خشک را تحویل بگیرند، همچنین همشهریان می‌توانند برای برقراری تماس با پشتیبان اصپاک با شماره ۱۸۰۰ تماس بگیرند.

برای تشویق شهروندان به استفاده از این طرح نیز هدایای ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که همشهریان در ازای تحویل ۲۵ کیلو پسماند خشک می‌توانند منزل خود را تا مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیمه آتش‌سوزی کنند، در این راستا هر بار با تحویل پسماند خشک از سوی شهروندان، مقدار آن در سیستم ثبت می‌شود و زمانی که این عدد به میزان ۲۵ کیلو رسید، افراد می‌توانند از بیمه آتش‌سوزی استفاده کنند.

خبرگزاری ایمنا برای بررسی صحت تخصیص این هدایا به سراغ افرادی رفته است که از طریق این طرح منزل خود را بیمه آتش‌سوزی کرده‌اند.

پسماند خشک تحویل بده؛ بیمه شو

محمدامین ملک‌پور از ساکنان خیابان جهاد، منطقه یک شهرداری اصفهان: سه ماه پیش از طریق سایت‌ها و خبرگزاری‌ها با اصپاک آشنا شدم. حدود ۴۰ کیلو پسماند تحویل خودروهای اصپاک دادم و ۱۶۰ امتیاز برایم ثبت شد. سه هفته بعد از ثبت امتیاز تماس گرفتند و اطلاعات لازم جهت صدور بیمه آتش‌سوزی را دریافت کردند.

امیرحسین توکلی شاد ساکن خیابان کاوه، منطقه هشت شهرداری اصفهان: از طریق بنرهای سطح شهر با سامانه اصپاک آشنا شدم و ثبت نام کردم. حدود ۴۸ کیلو پسماند در سامانه ثبت و ۱۲۰ امتیاز دریافت کردم. بعد از آن با بنده تماس گرفتند، اطلاعات منزل را ثبت کردند و بیمه نامه دو هفته بعد صادر شد.

سوگند پورکمالی، از ساکنان سپاهان شهر، منطقه پنج اصفهان: از طریق پیامک با اصپاک آشنا شدیم، از این طریق بیشتر از ۲۵ کیلو پسماند تحویل دادیم و امتیاز مورد نیاز را دریافت کردیم، حدود سه هفته زمان برد تا مراحل صدور بیمه انجام شود.

رحیمی از ساکنان خیابان چهارباغ‌بالا، منطقه پنج شهرداری اصفهان: سامانه اصپاک از این نظر که هر روز هفته طبق زمانی که مشخص می‌کنیم امکان حضور دارد از روش‌های قبلی خیلی بهتر است، از این طریق نیز خانواده ام ۳۰ کیلو پسماند خشک تحویل دادند و امتیاز لازم را کسب کردند. اکنون نیز منزل مان بیمه آتش سوزی شده است.

پسماند خشک تحویل بده؛ بیمه شو

روزانه ۳۰۰ تماس شهروندان را پاسخگو هستیم

امیر عرفانی، مدیرعامل شرکت دیتاپردازش سپاهان سپانو به عنوان مشارکت کننده بخش خصوصی نیز در خصوص اجرای طرح اصپاک می‌گوید: روزانه ۳۰۰ تماس از سوی شهروندان را از طریق این سامانه پاسخگو هستیم که تخمین زده می‌شود با تبلیغات شهرداری در سطح شهر این تعداد به ۲۰۰۰ تماس در روز افزایش پیدا کند.

وی ادامه می‌دهد: ظرفیت پاسخ‌دهی این مرکز بالا است و نیروهای شرکت دیتاپردازش سپانو از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در سه شیفت فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت دیتاپردازش سپانو تاکید می‌کند: همشهریان می‌توانند برای برقراری ارتباط با مرکز پشتیبان اصپاک با شماره ۱۸۰۰ تماس بگیرند تا خدمات مورد نیاز آن‌ها در زمینه تحویل پسماندهای خشک در اسرع زمان از درِ منزل آن‌ها انجام شود.