قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها ابهام دارد
قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها ابهام دارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها ابهامات فراوانی وجود دارد، اظهار کرد: در این قانون عوارض قطع درخت مشخص است، اما در خصوص جابه‌جایی درخت که تقاضای بسیاری از شهروندان است، ابهاماتی وجود دارد. وی با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها ابهامات فراوانی وجود دارد، اظهار کرد: در این قانون عوارض قطع درخت مشخص است، اما در خصوص جابه‌جایی درخت که تقاضای بسیاری از شهروندان است، ابهاماتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه جابه‌جایی درخت با استفاده از روش‌های علمی، فنی و استاندارد همچون روتبال هزینه‌های سنگینی برای مدیریت شهری دارد، افزود: تعاریف ارائه شده در آئین‌نامه و قانون حفظ و گسترش فضای سبز ناقص و کارشناسان را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: مرجع اعتراض به آرای کمیسیون ماده ۷ در قانون مشخص نیست و لازم است در راستای تنویر موضوع و جلوگیری از تضییع حقوق عمومی شهروندان و شهرداری تصریح شود.

عرفان‌منش با بیان موارد تناقض قوانین فضای سبز، خواستار اصلاح و بازنگری در قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها شد و خاطرنشان کرد: در مواردی قانون اجازه تفکیک باغ‌ها را به معاونت شهرسازی می‌دهد، اما برای سازمان سیما و منظر قوانین دیگری نهاده شده است.

وی وحدت رویه و ارائه الگوی مشخص را از جمله اهداف کمیته سیما منظر کلان‌شهرها ذکر کرد و ادامه داد: ارائه مشاوره و راهنمایی به مدیران شهرداری‌های کلان شهرهای سایر کشورها برای اتخاذ بهترین تصمیم‌های قانونی، هدف دیگری است که ما در برگزاری نشست بین کلان‌شهرها دنبال می‌کنیم.