رفع آسیب‌های اجتماعی فرصتی برای ارتقای جامعه پویا است
رفع آسیب‌های اجتماعی فرصتی برای ارتقای جامعه پویا است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی گفت: نزدیک ترین موضوعات ضعف و قوت در محلات منطقه ۱۲ دیده می شود از یکسو محلاتی داریم که از ظرفیت های اجتماعی ، علمی ،معنوی و..سرشار است واز سوی دیگر محلاتی آسیب پذیر مانند هرندی،امامزاده […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی گفت: نزدیک ترین موضوعات ضعف و قوت در محلات منطقه ۱۲ دیده می شود از یکسو محلاتی داریم که از ظرفیت های اجتماعی ، علمی ،معنوی و..سرشار است واز سوی دیگر محلاتی آسیب پذیر مانند هرندی،امامزاده یحیی و .. را داریم که نیازمند نگاه ویژه هستند.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دلایل مهم ایجاد آسیب های اجتماعی ،عدم بهره مندی از پتانسیل ها وظرفیت های منطقه است گفت:برای ارتقای زندگی اجتماعی و تبدیل شدن  به شهروند و پویایی جامعه، بایستی نگرش ما به آسیب‌ها و آسیب‌دیدگان اجتماعی تغییر یابد و  آسیب‌دیدگان فرصتی برای یک جامعه زنده و پویا هستند.

وحیدرضا انارکی محمدی با اشاره به اینکه خلا مدیریت واحد موجب عدم ساماندهی آسیب های اجتماعی شده است، گفت:  همه ارگان ها وسازمان های ذیربط با کمک خیرین این حوزه با یک نقشه راه سازمان یافته می توانند در کاهش  این آسیب ها موثر باشند .

وی در ادامه با تجلیل و قدردانی از اقدامات خیرین گفت: یکسری از سازمان ها مسئولیت قانونی در قبال آسیب های اجتماعی دارند اما خیرین خود را مسئول اجتماع می دانند .

شهردار منطقه ۱۲ افزود : می بایست افراد نوجوان وجوان را که به علل بیکاری،خانواده آسیب پذیر،عدم سرپرست مناسب و…در دام آسیب های اجتماعی چون اعتیاد،فقر و…گرفتار شدند ،هر چه زودتر ساماندهی شوند. 

محرابی معاون رفاه و توانمند سازی خدمات اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات خیرخواهانه و توام با مسئولیت پذیری اجتماعی یکی از موضوعات صریح و مورد تاکید در قرآن کریم است افزود : کارآفرینی یکی از بستر های مناسبی است که آسیب های اجتماعی را کم می کند وباید مسئولان ذیربط به این امر توجه لازم داشته باشند.

در پایان شهردار منطقه ۱۲ با اهدای لوح وهدیه از خیرین حاضر در جلسه تقدیر شد. 

انتهای پیام/