لزوم تخصیص منابع مالی قوی برای اجرای پروژه‌ها در بافت تاریخی شهرها
لزوم تخصیص منابع مالی قوی برای اجرای پروژه‌ها در بافت تاریخی شهرها

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین کارگر بعد از ظهر امروز _پنجشنبه هجدهم آبان_ در دومین نشست از سلسله نشست‌های «تجربه شهر» با موضوع پروژه پیاده‌راه سازی چهارباغ عباسی اظهار کرد: آن سال‌ها در کنار اجرای پروژه چهارباغ، مشکلات و مباحثی در منطقه ۳ همچون تملکات میدان امام […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین کارگر بعد از ظهر امروز _پنجشنبه هجدهم آبان_ در دومین نشست از سلسله نشست‌های «تجربه شهر» با موضوع پروژه پیاده‌راه سازی چهارباغ عباسی اظهار کرد: آن سال‌ها در کنار اجرای پروژه چهارباغ، مشکلات و مباحثی در منطقه ۳ همچون تملکات میدان امام علی (ع)، کف‌سازی بازار و مرمت منتهی به پیاده‌راه چهارباغ، مشکلات ناشی از هماهنگی با دستگاه‌های خدمت‌رسان و نگرانی‌های میراث فرهنگی مطرح بود.

وی نگرانی پیرامون مباحث مالی را از دیگر مشکلات وقت در زمان اجرای پروژه چهارباغ عنوان کرد و افزود: با نارضایتی و انتظارات کسبه نیز مواجه بودیم که بیشتر تأثیرات به منطقه بازمی‌گشت.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر بخش مالی پروژه‌های عمرانی شهر در بافت تاریخی منبع قوی داشته باشد، اقدامات بهتر انجام می‌شود.

علمدار علیان، مسئول باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه چهارباغ ملی است، چالش‌ها در همه حوزه‌های آن نیز بسیار زیاد است، در حوزه میراث فرهنگی در کنار ارائه ادله و مستندات برای استان، باید وزارتخانه را نیز برای اجرای پروژه چهارباغ مجاب می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ نماد همدلی و هم‌افزایی دستگاه‌ها است، افزود: علت آنکه چهارباغ پیاده‌راه شد این بود که همه پای کار آمدند.

مسئول باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در یک دهه گذشته آنچه در اصفهان و مدیریت شهر رخ داده تبدیل تقابل به تعامل بوده است که در اصفهان پایه گذاشته شد، دیگر شهرهای تاریخی هم الگو گرفتند که می‌توان مسائل را با کارشناسی حل کرد.