دسترسی به خدمات مشاوره در محلات حاشیه نشین تبریز تسهیل شود
دسترسی به خدمات مشاوره در محلات حاشیه نشین تبریز تسهیل شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: اقدامات لازم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام گرفته و لازم است در محلات حاشیه نشین دسترسی به خدمات مشاوره تسهیل شود. به گزارش شهریار به نقل از مهر، حیدر فتح‌زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور معاون […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: اقدامات لازم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام گرفته و لازم است در محلات حاشیه نشین دسترسی به خدمات مشاوره تسهیل شود.

به گزارش شهریار به نقل از مهر، حیدر فتح‌زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور معاون حقوق مالکیت فکری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک برگزار شد، به تبیین وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان پرداخت و گفت: لازم است برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه نشین اقدامات لازم برای تسهیل دسترسی به خدمات مشاوره‌ای و اجتماعی انجام گیرد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی عینی و اقدامات عملیاتی مقتضی را در جامعه، برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی بخصوص در سنین کودکان و نوجوانان ضروری دانست.

فتح زاده ابراز داشت: لازم است تسهیل گری های لازم در قوانین و مقررات مرتبط با جرایم کودکان و نوجوانان با رویکرد اصلاحی انجام گرفته و از فرزندان خانوارهای بی سرپرست که در تأمین هزینه‌های آموزشی و معیشتی فرزندان با چالش مواجه هستند، حمایت شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: بسط و توسعه حیطه و رویکردهای آموزشی می‌تواند در توانمندسازی، اشتراک گذاری دستاوردها و ارائه پیشنهادهای عملی در ارتباط با نحوه برخورد با افراد آسیب پذیر مؤثر واقع شود.

وی همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های جامعه، اجتماعی کردن مدیریت آسیب‌های اجتماعی و در نهایت بهره گیری از سرمایه‌های اجتماعی در مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.