تجمع زباله اصلی ترین عامل گرفتگی کانال‌ها و آب روهای سطح تبریز
تجمع زباله اصلی ترین عامل گرفتگی کانال‌ها و آب روهای سطح تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز عمده ترین دلیل گرفتگی آبروها و کانال ها در زمان بارش باران را تجمع زباله در طول کانال ها و آب روها دانست. پرویز عباس نژاد با اشاره به هشدارهای هواشناسی در خصوص بارش باران در روزهای اخیر گفت: نیروهای خدمات […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز عمده ترین دلیل گرفتگی آبروها و کانال ها در زمان بارش باران را تجمع زباله در طول کانال ها و آب روها دانست.

پرویز عباس نژاد با اشاره به هشدارهای هواشناسی در خصوص بارش باران در روزهای اخیر گفت: نیروهای خدمات شهری به صورت استقراری در تمامی نقاط حساس شهر مستقر بوده و در صورت بروز مشکلی با تمام توان به دنبال رفع آن در سریع ترین زمان ممکن هستند.

عباس نژاد با تاکید به اینکه اصلی ترین عامل گرفتگی کانال ها و آب روها در زمان بارش تجمع زباله در کانال ها، زیرپل ها و آب روها است تصریح کرد: از شهروندان عزیز خواهشمندیم جداً از رها سازی زباله و نخاله در کانال، آب روها و مسیل ها خودداری کنند.

معاون شهردار تبریز با اشاره به اینکه سیلاب در  مسیل های مناطق بالا دستی شهر در نقاط مختلفی به کانال ها هدایت می شوند گفت: از دیگر مسائلی که تاثیر بسزایی در نحوه مدیریت روان آب ها بخصوص در زمان بارش شدید باران مطرح می شود، ضرورت اصلاح ورودی و مسیر کانال های احداثی در سطح شهر است تا بتوانیم مدیریت مناسبی در این زمان ها داشته باشیم.

عباس نژاد گفت: بازبینی، تعمیر و اورها پمپ های آب مورد نیاز در نقاط حساس به صورت دقیق کنترل می شود و این پمپ ها در مسیرها و نقاطی که مشکل تخلیه آب وجود دارد استقرار می یابند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز با اعلام اینکه در طول سال کانال ها و مسیل های سطح شهر به صورت مداوم لایروبی می شوند گفت: طراحی صحیح و اصولی کانال های هدایت آب و جلوگیری از رسوب گیری این کانال ها نقش بسزایی در کنترل بهینه سیلاب در مواقع بحرانی دارد. چون سطح مقطح برخی کانال ها در سطح شهر متناسب با میزان حجم بالای روان آب در مواقع بارش شدید نیست.