حاشیه مهرانه رود ساماندهی می شود
حاشیه مهرانه رود ساماندهی می شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۸ در بازدید میدانی از حاشیه مهرانه رود، از ساماندهی و بهسازی حاشیه مهرانه رود خبر داد. به گزارش شهریار، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق افزود: به منظور استفاده از پتانسیل‌های بالقوه مهرانه رود، در نظر داریم با لایروبی مهرانه رود، ساماندهی پیاده رو ها، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۸ در بازدید میدانی از حاشیه مهرانه رود، از ساماندهی و بهسازی حاشیه مهرانه رود خبر داد.

به گزارش شهریار، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق افزود: به منظور استفاده از پتانسیل‌های بالقوه مهرانه رود، در نظر داریم با لایروبی مهرانه رود، ساماندهی پیاده رو ها، نورپردازی، نصب مبلمان شهری مناسب و ایجاد آبنماهای متعدد در طول مسیر محدوده پل قاری تا پل ملل متحد را به مسیرگردشگری و به یک مکان تفریحی جذاب تبدیل کنیم.

شهردار منطقه ۸ افزود: این کار نیازمند همت مضاعف و همکاری واحدهای مختلف است که میبایست در کمترین زمان ممکن اجرایی و به بهره برداری برسد.

نواقص میدان شهید بهشتی تا یک ماه رفع می‌شود

طی برنامه‌ای شهردار منطقه ۸ به همراه شهرداران نواحی و معاون خدمات شهری منطقه، از میدان شهید بهشتی و مسجد کریمخان بازدید کرده و در جریان پیشرفت پروژه ساماندهی میدان شهید بهشتی قرار گرفتند.

 حسین منیری فر در این بازدید ضمن تقدیر از عوامل اجرایی پروژه شهید بهشتی، بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه میدان شهید بهشتی طی یک ماه آتی تاکید کرد.

در ادامه این بازدید شهردار منطقه ۸ از مسجد تاریخی کریم خان واقع در ضلع شمالی میدان شهید بهشتی بازدید کرد و خواستار برگزاری برنامه های فرهنگی-مذهبی مشترک در این مسجد تاریخی شد.

منیری فر در پایان با اشاره به پتانسیل بالای موجود در میدان شهید بهشتی گفت: سنگفرش میدان شهید بهشتی مستعد اجرای برنامه های فرهنگی، هنری ورزشی و گردشگری است که شهرداری منطقه۸، با ساماندهی اساسی، برنامه های مختلف اجتماعی در این میدان تدارک دیده و برگزار می‌کند که با تکمیل نواقصات این میدان شاهد توسعه چنین فعالیت های فرهنگی و هنری در میدان شهید بهشتی خواهیم بود.
 

حسین منیری فر همچنین بر لزوم سرعت بخشی به تملک و مسیرگشایی خیابان گوراوانچی تاکید کرده و خواستار تکمیل و افتتاح این پروژه مسیرگشایی، تا پایان سالجاری شد.

وی افزود: خیابان گوروانچی با طول ۴۲۰ متر و عرض ۱۸ متر، خیابان های شهید علیپور، قره‌باغی ها و امام خمینی را به هم متصل خواهد کرد و پس از سالها شهروندان ساکن در این مسیر می‌توانند از این طریق به آسانی تردد کرده و خود را به یکی از خیابان‌های اصلی تبریز برسانند.

شهردار منطقه ۸ در پایان گفت: با اتمام این پروژه شاهد کاهش بار ترافیکی خواهیم بود که هدف عمده آن کاهش بار ترافیکی خیابان امام خمینی (ره) و قره باغی‌ها است و با تکمیل آن، بافت فرسوده محدوده کوی گوراوانچی اصلاح شده و همچنین خیابان قره باغی به خیابان امام خمینی (ره) وصل می‌شود.

ضرورت رعایت معماری سنتی در ساختمان های بافت تاریخی شهر

طی برنامه ای شهردار جدید منطقه ۸ با عوامل معاونت شهرسازی منطقه ۸  دیدار کرده و برنامه های آتی شهرداری منطقه ۸ را در حوزه شهرسازی و معماری تبیین کرد.

 حسین منیری فر در این مراسم از واحد شهرسازی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های سازمانی شهرداری نام برد که علاوه بر کنترل و اجرای ضوابط شهرسازی، نقطه اتصال بین شهروندان و شهرداری است.

وی بر متفاوت بودن منطقه ۸ از لحاظ قرار گرفتن در هسته مرکزی شهر نسبت به سایر مناطق اشاره داشته و افزود : محدوده شهرداری منطقه ۸، محدوده منطقه تاریخی فرهنگی تبریز را شامل می‌شود که میبایست رعایت تعداد طبقات قانونی، الزام مالکان به اجرای نمای سنتی و همگون با بافت تاریخی شهر و رعایت حریم قانونی اماکن تاریخی مدنظر قرار گیرد و میبایست با برنامه ریزی های کامل در راستای هویت بخشی معماری و در عین حال توسعه و عمران بافت تاریخی شهر تلاش کنیم.

در پایان شهردار منطقه ۸، خاطرنشان کرد: بافت منطقه، بافتی متراکم و دارای بیشترین آثار تاریخی ثبت‌ شده است و به همین دلیل محدودیت‌هایی از جمله محدودیت ارتفاعی داریم که موجب نارضایتی شهروندان شده است که میبایست با تعامل اداره کل میراث فرهنگی استان به دنبال راهکاری برای افزایش رغبت مالکان بافت فرسوده شهری، جهت ساخت و ساز و نوسازی اماکن فرسوده موجود در سطح حوزه باشیم. 

حضور شهردار منطقه ۸ در نماز جماعت مسجد مقبره و دیدار با فرزند برومند آیت الله قاضی طباطبایی

طی برنامه ای شهردار منطقه ۸ به همراه تنی چند از معاونین و مدیران منطقه ۸، در جمع نمازگزاران مسجد مقبره بازار، حضور بهم رسانده و ضمن اقامه نماز ظهر، به دیدار با فرزند برومند آیت الله قاضی طباطبایی رفتند.

حسین منیری فر در بین الصلاتین نماز جماعت، بین نمازگزاران مسجد مقبره به سخنرانی پرداخته و گفت: من و تمامی معاونین و مدیران منطقه ۸، خادم شما عزیزان هستیم که از این پس با جدیت بیشتر پیگیر اجرای پروژه های مختلف عمرانی و خدماتی در بازار تاریخی تبریز خواهیم بود.

وی از بازار به عنوان قلب تپنده تبربز نام برده و به نوعی اتاق مهمان تبریز کهن به شمار میرود که ما آماده کمک به بازاریان محترم در راستای ساماندهی اساسی این بازار تاریخی هستیم.

در ادامه، شهردار منطقه ۸ ضمن تبریک تولد حضرت محمد و امام صادق و هفته وحدت به دیدار فرزند برومند آیت الله قاضی طباطبایی رفته  وبا وی در خصوص رفع مشکلات موجود مسجد مقبره و بازار تبریز گفت و گو کرد.

در پایان این مراسم بازاریان و نمازگذاران حاضر در مسجد ضمن تبریک انتصاب شهردار جدید منطقه ۸، با وی دیدارو گفتگو کرده و مشکلات موجود و نیازهای بازار را جهت رسیدگی مطرح کردند.

جشن بزرگ خانوادگی در میدان شهید بهشتی

به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق ( ع ) جشن بزرگ خانوادگی با اجرای موسیقی زنده از ساعت ۱۸ امروز دوشنبه در سنگفرش میدان شهید بهشتی (منصور) برگزار خواهد شد.

 همشهریان گرامی می‌توانند بصورت رایگان، خانوادگی در این جشن بزرگ شرکت کنند.