روند اجرای طرح مرمتی خانه تاریخی کلکته چی تسریع می شود
روند اجرای طرح مرمتی خانه تاریخی کلکته چی تسریع می شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۸ تبریز از تسریع روند اجرای طرح مرمتی خانه تاریخی کلکته چی خبر داد. به گزارش شهریار، حسین منیری فر در حاشیه این بازدید در خصوص مرمت خانه تاریخی کلکته چی گفت: با توجه به فرسودگی دیوار ها و  سقف خانه تاریخی کلکته چی، و به منظور احیاء دوباره […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۸ تبریز از تسریع روند اجرای طرح مرمتی خانه تاریخی کلکته چی خبر داد.

به گزارش شهریار، حسین منیری فر در حاشیه این بازدید در خصوص مرمت خانه تاریخی کلکته چی گفت: با توجه به فرسودگی دیوار ها و  سقف خانه تاریخی کلکته چی، و به منظور احیاء دوباره این خانه تاریخی عملیات مرمت را مطابق طرح و نقشه سابق این خانه تسریع می شود.

وی ادامه داد: بدلیل عدم مرمت و نگهداری مناسب، وضعیت این خانه تاریخی در وضعیت نامناسبی بود که فورا عملیات مرمتی این خانه تاریخی را طی روزهای اخیر آغاز و با رفع مشکلات و افزایش روند اجرایی پروژه به زودی شاهد احیا و بازسازی خانه کلکته چی خواهیم بود.

خانه‌ تاریخی کلکته‌چی، یکی از خانه‌های تاریخی تبریز به شمار میرود که قدمت آن به دوره قاجاریه بازمی‌گردد. این خانه به خانواده‌ی کلکته‌چی، از تاجران بزرگ تبریز تعلق داشت که از یادگارهای آن‌ها می‌توان به کتابخانه‌ی کلکته‌چی در حیاط مسجد جامع اشاره کرد. ستون‌های گچ‌کاری‌شده و پنجره‌های رنگی خانه، نشان از قدمت و معماری تاریخی عمارت دارند.