آمادگی برای تدوین پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی بازار در یزد
آمادگی برای تدوین پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی بازار در یزد
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کمیته‌های داخلی ویژه مقابله با کرونا در این شورا گفت: شورای اسلامی و شهرداری یزد آماده تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی کسب و کارها در این شهر جهانی است.

«حمیدرضا قمی» عصر روز ۱۹ فروردین در جلسه داخلی اعضای شورای اسلامی شهر یزد که به منظور بررسی استفاده از ظرفیت شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد در بازگشایی کسب و کارها و تدوین پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی اصناف از ۲۳ فروردین و فعالیت‌های حمایتی در محلات بر همکاری شورا با سازمان‌های مردم نهاد، هیات‌های مذهبی و دستگاه‌های مرتبط در هر بخش حائز اهمیت است.

وی افزود: تسهیل امور مربوط به شهرداری و پیگیری وسایل بهداشتی محلات از اولین روزهای شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفته و با استفاده از نظرات همه دستگاه‌های مسئول آماده همکاری در تدوین پروتکل‌های بازگشایی اصناف هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات اعضا در کمک به اقشار آسیب دیده در پی شیوع ویروس کرونا گفت: شورای شهر با تشکیل کمیته‌های داخلی، همکاری در تامین منابع، راه‌اندازی طرح‌های عمرانی با رعایت پروتکل‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت نرم‌افزاری شهرداری در رونق کسب و کارها و استفاده از بستر وب برای مشاغل آسیب دیده را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر تدوین پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی اصناف تصریح کرد: عدم ابلاغ پروتکل از سوی دولت مشکلاتی را برای اصناف ایجاد نموده و ضروری است کمیته‌ای با همکاری بهداشت محیط، اصناف و افراد خبره در هر رسته، پروتکل‌ها را در استان تدوین و ابلاغ کند.

در پایان این جلسه در خصوص تامین منابع، راه‌اندازی طرح‌های عمرانی با رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ظرفیت‌های نرم افزاری شهرداری در رونق کسب و کارها بحث و تبادل نظر شد.