مراحل پایانی احداث ۲ مقبره الشهدا در منطقه ۱۵
مراحل پایانی احداث ۲ مقبره الشهدا در منطقه ۱۵

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با اشاره به مراحل پایانی احداث مقبره الشهدای گنبدی شکل در  بوستان ولیعصر(عج) در ناحیه یک گفت: فاز نخست این پروژه شامل نصب اسکلت فلزی و سقف به اتمام رسیده و فاز دوم نظیر نازک کاری، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با اشاره به مراحل پایانی احداث مقبره الشهدای گنبدی شکل در  بوستان ولیعصر(عج) در ناحیه یک گفت: فاز نخست این پروژه شامل نصب اسکلت فلزی و سقف به اتمام رسیده و فاز دوم نظیر نازک کاری، کاشی کاری، اجرای سنگ کف و احداث پله های ورودی در حال انجام است.

وی افزود: مزار شهدای گمنام بوستان ولیعصر(عج) میعادگاه عاشقان و دلدادگان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که در سال ۱۴۰۰ مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) رجعت و به خاک سپرده شدند.

شهردار منطقه در ادامه به مراحل  محوطه سازی  مقبره الشهدای خاورشهر در میدان شهدا بوستان گلسرخ ناحیه هشت اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در حال انجام است،که مراحل خاکبرداری، جدول بندی، بتن ریزی کف به اتمام رسیده و در مرحله اجرای کف پوش  است.

شیری با اشاره به اینکه پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مزار شهدای گمنام خاورشهر در سال ۱۳۹۳ مصادف با شهادت امام صادق(ع) رجعت و به خاک سپرده شدند افزود: آسایش و امنیت امروز جامعه مرهون خون شهداست و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و معرفی آنان به نسل جوان وظیفه ماست .

وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ خاستگاه ۲۰۰۰ شهید والامقام است، گفت: قبور شهدای گمنام از برکات این منطقه است که بوستان‌ها را متبرک کرده‌اند و این قبور به محل دعا و مناجات و نیز پایگاهی برای انجام مراسم فرهنگی و مذهبی تبدیل شده و حال و هوای خاصی به بوستان ها داده است.

انتهای پیام/