آموزش ترافیک به دانش‌آموزان و رانندگان سرویس مدارس در اولویت ستاد مهر است
آموزش ترافیک به دانش‌آموزان و رانندگان سرویس مدارس در اولویت ستاد مهر است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با تعامل شهرداری اصفهان، پلیس راهور و اداره کل آموزش و پرورش و تصویب استانداری بر شناورسازی ساعات آغاز و پایان ادارات و مدارس مقاطع مختلف، علاوه بر اینکه ترافیک حاصل از تردد دانش آموزان در ساعات پیک ترافیک کاهش […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با تعامل شهرداری اصفهان، پلیس راهور و اداره کل آموزش و پرورش و تصویب استانداری بر شناورسازی ساعات آغاز و پایان ادارات و مدارس مقاطع مختلف، علاوه بر اینکه ترافیک حاصل از تردد دانش آموزان در ساعات پیک ترافیک کاهش می‌یابد، ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به مصوبات جلسه شورای ترافیک شهر اصفهان افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا با همکاری شهرداری اصفهان، پلیس راهور و اداره کل آموزش و پرورش در راستای کاهش ترافیک حاصل از تردد دانش‌آموزان با آغاز سال تحصیلی جدید، آموزش ترافیک دانش‌آموزان و رانندگان سرویس مدارس در اولویت برنامه‌های ستاد مهر قرار گیرد.

رئیس ستاد مهر شهرداری اصفهان تصریح کرد: اواخر مردادماه سال جاری معاونت ترافیک شهرداری اصفهان با همکاری پلیس راهور، آموزش رانندگان سرویس‌های مدارس در راستای کاهش ترافیک حاصل از تردد جمعی خودروها به‌ویژه در ایام آغازین سال تحصیلی جدید انجام شده و در دست اقدام است تا تردد ایمنی را در سطح شهر داشته باشیم.

وی با اشاره به ورود خودروهای سرویس مدارس به داخل مدارس گفت: با توجه به اینکه بیشتر مدارس سطح شهر از فضای باز داخلی برخوردارند، هماهنگی لازم با آموزش و پرورش به عمل آمده تا با ابلاغ شورای همتای استانداری نسبت به ورود سرویس‌های مدارس در زمان ورود و خروج دانش‌آموزان به مدرسه، در معابری که موجب گره ترافیکی می‌شود، اقداماتی انجام شود که موجب کاهش ترافیک حاصل از پارک غیرمجاز در مقابل مراکز آموزشی شود.

طرح ثبت نام سرویس مدارس با ثبت مشخصات و آدرس دانش‌آموزان در سامانه نرم‌افزاری سفیر مهر انجام و فرصت مجدد ادامه ثبت نام نیز فراهم شده است.

حق‌شناس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هرساله نظافت، شست‌وشو و کاشت و نگهداری درختان داخل مدارس و معابر منتهی به آن انجام می‌شده است، این رویه با تأیید مسئول محیط زیست و خدمات شهری ستاد مهر، در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و فضاسازی عمومی در تمام مدارس دولتی درخواست شده، قوت مضاعف گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین اصلاح و نصب تابلوهای راهنمایی، المان‌های ترافیکی و اجرای خط‌کشی یا شست‌وشوی کانال‌های عابر پیاده در محدوده مدارس در دست اقدام است.

رئیس ستاد مهر شهرداری اصفهان در خصوص ساماندهی سرویس مدارس خاطرنشان کرد: طرح ثبت نام سرویس مدارس با ثبت مشخصات و آدرس دانش‌آموزان در سامانه نرم‌افزاری سفیر مهر انجام و فرصت مجدد ادامه ثبت نام نیز فراهم شده است و طرح موفقی برای شهرداری اصفهان بوده که با همکاری‌های خوب آموزش و پرورش برای ارتقای کیفی این سامانه و خدمات بیشتر به دانش‌آموزان این طرح با موفقیت کامل روبه‌رو خواهد بود.