۳ پیشنهاد برای نمایندگانی که به مجلس می‌رسند/اخلاق و انصاف در رقابت‌ انتخاباتی رعایت شود
۳ پیشنهاد برای نمایندگانی که به مجلس می‌رسند/اخلاق و انصاف در رقابت‌ انتخاباتی رعایت شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا مصطفی نباتی‌نژاد امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در نطق میان دستور صدوبیست‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: به‌مناسب ایام ماه پرفضیلت شعبان به همه اولیا الهی و پیشوایان پاک و معصوم به‌ویژه پیشگاه قطب دایره امکان درود می‌فرستم و از خداوند متعال درک […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا مصطفی نباتی‌نژاد امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در نطق میان دستور صدوبیست‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: به‌مناسب ایام ماه پرفضیلت شعبان به همه اولیا الهی و پیشوایان پاک و معصوم به‌ویژه پیشگاه قطب دایره امکان درود می‌فرستم و از خداوند متعال درک حضور در ظهور حضرت منجی را استعانت می‌جویم.

وی افزود: به لطف خداوند و با همکاری جهادی همکاران سومین نوروز این دوره از مدیریت شهری در پیش‌رو است که امیدواریم قدر لحظات باقی مانده را بدانیم که سرعت‌ها مانند ابر می‌گذرند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به‌مناسبت ایام انتخابات مجلس و با بهره گیری از مولفه‌هایی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال پیرامون این موضوع شامل چهار بعد امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت فرمودند، چند نکته را بیان می‌کنم.

وی ادامه داد: در بعد مشارکت درخواستی که از مردم فهیم ایران اسلامی دارم این است که به پای صندوق‌های رأی بیایند و با اعتمادی که مجدد به وکلای خود خواهند داشت این رأی اعتباری برای تک تک نمایندگان و وکلای مجلس و نظام جمهوری اسلامی شود تا مردم سالاری پله به پله بیشتری محقق شود و منتخبین مردم با اتکا به آرا ملت بهتر صدای ملت باشند.

نباتی‌نژاد افزود: اما گزینه اصلح کیست؟ به اعتقاد بنده گزینه اصلح کسی است که بتواند قدرت پاسخگویی بیشتری به مردم داشته باشد. اخلاق و انصاف را بهتر رعایت کند و در تجربه کاری خود اثربخشی بالاتری داشته باشد، پیگیری‌های او در تجربه و کارنامه‌اش اثربخش‌تر باشد.

وی بیان کرد: گزینه اصلح آن کسی است که نسبت به سایر افراد در عملکرد و مواضعش شفاف‌تر بوده و صداقت را سرلوحه اقدامات خود قرار داده باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گزینه اصلح کسی است که قدرت اجماع‌سازی با سایر ذی‌نفعان را برای رفع مشکلات کشور و استان داشته باشد و نخواهد سوپرمن بازی دربیاورد. خود محور نباشد و مشارکت جویی نهفته در شخصیت خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در مسیر پیش رو و در رقابت‌ها اخلاق و انصاف رعایت شود، گفت: به عنوان شهروندی از شهر اصفهان، سه درخواست از نمایندگانی دارم که به بهارستان ورود پیدا می‌کنند. نخست پیگیری تصویب قانون حکمرانی یکپارچه شهری، دوم تشکیل فراکسیون یکپارچه زاینده‌رود از سراب تا پایاب برای حل مسائل کهنه و ریشه دار و سوم پیگیری تصویب تشکیل بازار کربن به منظور حفظ محیط زیست.

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: امیدوارم همه مدیران و کارگزاران در مسیر ارزش‌ها و سیاست‌هایی که روی آن توافق کردیم، مسیر خود را پیش ببرند و آنچه می‌ماند رضایت‌مندی خدا باشد که البته رضایت حضرت حق در مسیر رضایت مردم به دست خواهد آمد.

وی بیان کرد: در تذکراتم در خصوص بودجه ۱۴۰۳ اشاره داشتم به آیه شریفه‌ای که خداوند می‌فرماید وقتی از کار مهمی فراغت پیدا کردی به کار مهم دیگری بپرداز. آنچه هم اکنون پیش‌روی ماست، تدوین و تصویب برنامه عملیاتی مرتبط با برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰ است و نظارت جامع، فراگیر و عالمانه بر روندی که برنامه جامع شهر در حوزه متولی خود در دستگاه دیگر در حال پیگیری است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خواهش ما از همکاران در شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری این است که این دو موضوع را با فوریت و اهمیت، جدی بگیرند.

وی افزود: احساس می‌کنم اصفهان ۱۴۱۰ ستاره قطبی سلول به سلول سازمان شهرداری اصفهان نشده است، همه ما باید در خصوص آرمان‌های خود هم افق شویم و آنچه ما را به توافق می‌رساند سیاست‌ها و اهداف خرد و کلانی است که در این برنامه تدوین و تصویب شده است.

نباتی‌نژاد اظهار کرد: درخواست من از معاونت برنامه‌ریزی به جهت جاری سازی این برنامه این است که راهکاری را از جهت آموزشی، تشویقی و ترویجی بیندیشد تا کارکنان مدیریت شهری نقش خود را در این برنامه پیدا و متناسب با آن قدم بردارند.

وی با اشاره به تحول شتابان حوزه فناوری به‌ویژه فناوری نوین و موضوع نوپدید هوش مصنوعی گفت: در کشورهای در حال توسعه یکی از نشانه‌های فاصله با کشورهای پیشرفته، بی توجهی به هوش مصنوعی است؛ تک تک بخش‌های دولت چه ملی و چه محلی باید خود را با این موضوع همسان و همراستا کنند و اگر عقب‌ماندگی از جنس دانش، بینش و نگرش دارند به سرعت آن را جبران کنند.