تورهای فرهنگی در فارس بر محور ساسانی توسعه می یابد/ توسعه مثلث گردشگری مذهبی در فارس
تورهای فرهنگی در فارس بر محور ساسانی توسعه می یابد/ توسعه مثلث گردشگری مذهبی در فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: بنا داریم تورهای فرهنگی را بر محور ساسانی توسعه دهیم تا میزان ماندگاری گردشگر در سطح فارس را ارتقا دهیم.

به گزارش آرمانشهر فارس، محمد ثابت‌ اقلیدی در آئین افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در شیراز با اشاره به جذب سرمایه‌گذار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر پارسه و تخت جمشید گفت: در حوزه میراث فرهنگی کار بسیار خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی شیراز در حال انجام است که این آثار را به نیت ۱۴ معصوم به ۱۴ قطعه و ۱۴ پروژه  تقسیم کردیم و برای آن‌ها ۱۴ پیمانکار را در نظر می‌گیریم که با دقت و سرعت کار را دنبال کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: بنا داریم تورهای فرهنگی را بر محور ساسانی توسعه دهیم تا میزان ماندگاری گردشگر در سطح فارس را ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: استان فارس در گذشته در میزان اقامت تورهای فرهنگی رشد داشته است اما اکنون متأسفانه این روند کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس همچنین در خصوص گردشگری مذهبی هم گفت: بنا داریم مثلثی را با محوریت حرم مطهر امام رضا(ع)،حرم مطهر حضرت معصومه(س) و آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تشکیل دهیم تا بتوانیم گردشگری مذهبی یا زیارتی را توسعه دهیم.

ثابت اقلیدی ادامه داد: سعی داریم که برای توسعه تسهیل‌گری در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روابط خود را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص گردشگری یک آیینه و یک جلوه‌گاه برای گردشگری کشور است؛ طبق منویات رهبر معظم انقلاب اگر استان فارس به صنعت گردشگری توجه کند، نیازی به سایر موارد نخواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که اولویت‌های استان فارس را در حوزه گردشگری، صنایع دستی و صنایع دستی شناسایی کنیم و بر اساس ضرورت آن‌ها یک به یک مشکلات و اولویت‌ها را در نظر بگیریم و حل کنیم.

ثابت اقلیدی در این مراسم تاکید کرد: سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه صنایع دستی بسیج از مهم‌ترین مأموریت‌های  اداره‌ کل میراث فرهنگی فارس محسوب می‌شوند و  با ارتباط خوب با بخش خصوصی و با جدیت و تعامل امور این نمایشگاه‌ها را پیگیری کرده ایم.

  • نویسنده : مریم شمالیان