رفع ۱۶ مورد از نقاط آبگیر منطقه ۱۰ در فصل بارندگی
رفع ۱۶ مورد از نقاط آبگیر منطقه ۱۰ در فصل بارندگی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع»، رفع نقاط آبگیر را یکی از اقدمات شاخص مجموعه مدیریت شهری منطقه برشمرد و گفت: باتوجه به آغاز فصل بارش، شناسایی محل و مکان‌های دارای آب‌ماندگی و آبگرفتگی با همکاری نواحی سه‌گانه به منظور تسهیل در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع»، رفع نقاط آبگیر را یکی از اقدمات شاخص مجموعه مدیریت شهری منطقه برشمرد و گفت: باتوجه به آغاز فصل بارش، شناسایی محل و مکان‌های دارای آب‌ماندگی و آبگرفتگی با همکاری نواحی سه‌گانه به منظور تسهیل در رفت و آمد شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به تخلیه ۷۳ تن لجن و شن و ماسه از کانال‌ها و حوضچه‌های سطح منطقه، افزود: پاکسازی مداوم مسیل‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و رصد آنلاین نقاط آبگیر احتمالی از مهم‌ترین تدابیر مدیریت شهری منطقه در زمان بارش‌های پاییزی است.

اخ‌الصنایع با بیان اینکه منطقه دارای  ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر طول کانال  و ۲۷ حوضچه است، تصریح کرد: عملیات پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها، کانال‌ها و حوضچه‌ها طبق برنامه زمانبندی به طور مستمر در حال اجراست.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به شناسایی ۲۲ نقطه آبگیر احتمالی در سطح نواحی سه‌گانه اظهار کرد: تا کنون ۱۶ مورد از این نقاط آبگیر با اجرای عملیات عمرانی رفع خطر شده‌اند و این طرح در خیابان‌های کمیل، رودکی، خوش و دیگر معابر نواحی سه‌گانه اجرایی شده است.

به گفته وی علاوه بر رفع معضل آبگرفتگی و آب‌ماندگی در این ۱۶ نقطه، مقرر شد در خیابان‌های دامپزشکی و هاشمی به صورت مقطعی حوضچه احداث شود.

اخ‌الصنایع حضور به موقع تیم‌های اجرایی در محل بروز آبگرفتگی‌های احتمالی را مهم برشمرد و بیان کرد: همزمان با آغاز بارندگی‌ها، تیم‌های اجرایی و نظارتی مدیریت شهری منطقه با گشت زنی و کنترل موارد احتمالی نسبت به هدایت آبها به کانال‌ها و انهار و استقرار عامل ثابت کارگری در نقاط حساس و آبگیر به صورت آماده باش حضور دارند.

شهردار منطقه ۱۰ به لزوم مشارکت شهروندان در نگهداشت شهر اشاره کرد و گفت: شهروندان با تخلیه نکردن زباله‌های شهری در انهار و اطلاع دقیق نشانی آبگرفتگی و یا آب ماندگی‌های احتمالی سطح شهر به مدیریت شهری از طریق سامانه ۱۳۷ می‌توانند با مجموعه مدیریت شهری مشارکت کنند.

انتهای پیام/