چگونه شهرها از فن‌آوری‌ها برای اولویت‌دادن به ساکنان استفاده می‌کنند؟
چگونه شهرها از فن‌آوری‌ها برای اولویت‌دادن به ساکنان استفاده می‌کنند؟

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، رضایت مشتری جنبه حیاتی تمامی خدمات شهری است و مدیریت کارآمد زباله و بازیافت نیز از این قاعده تبعیت می‌کند. شهریار تبریز/مهراب محرابی‌نیا: جهت حصول اطمینان از برآورده‌شدن نیازهای ساکنان، شهرها به طور فزاینده‌ای به راهکارهای‌های مبتکرانه مبتنی بر نرم افزار روی می‌آورند. در این مجال، به اهمیت قرار […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

رضایت مشتری جنبه حیاتی تمامی خدمات شهری است و مدیریت کارآمد زباله و بازیافت نیز از این قاعده تبعیت می‌کند.

شهریار تبریز/مهراب محرابی‌نیا: جهت حصول اطمینان از برآورده‌شدن نیازهای ساکنان، شهرها به طور فزاینده‌ای به راهکارهای‌های مبتکرانه مبتنی بر نرم افزار روی می‌آورند.

در این مجال، به اهمیت قرار دادن ساکنان در صدر تغییرات تکنولوژیکی در مدیریت پسماند و بازیافت پرداخته و تجربیات شهرهای نوآور را که از این راهکارها بهره جسته‌اند بررسی می‌کنیم. با استفاده از ابزارهای پیشرفته و پیشگام مانند روبیکان، این شهرها توانسته‌اند رضایت مشتری را افزایش داده، عملیات را بهینه‌سازی کرده و محیط پایدارتری را برای ساکنان خود ایجاد کنند.

مطالعه موردی: هیوستون، تگزاس

قبل از استقرار فن‌آوری روبیکان، هیوستون با چالش‌های فزاینده‌ای در مدیریت زباله، از جمله خدمات شهری نامطلوب و مسیرهای ناکارآمد مواجه بود.

نیروهای خدمات شهری هیوستون با مسافت‌های طولانی و پرهزینه که برخی از سفرهای رفت و برگشت آنها به ۱۲۰ کیلومتر می‌رسید مواجه بودند. ویژگی مسیریاب روبیکان رویکرد شهر را با بهینه‌سازی مسیرها و جلوگیری از همپوشانی خدمات متحول کرد. با یک کلیک، ناظران می‌توانند بخش‌های خاصی از یک مسیر را به رانندگان مختلف اختصاص دهند و اتلاف چند کامیون اضافی در همان مسیر را از بین ببرند که نتیجه این اقدامات منجر به کاهش مصرف سوخت و بهبود مدیریت زمان می‌شود.

فن‌آوری روبیکان فرآیندهای مدیریت زباله هیوستون را متحول کرد و تصمیمات مشتری و عملکرد کلی سیستم را بهبود بخشید. هیوستون نمونه‌ای از تأثیر مثبت پیشرفت‌های تکنولوژیکی بر رضایت مشتری و کارایی و اثربخشی عملیاتی است.

مطالعه موردی: کلیولند هایتس، اوهایو

شهر کلیولند هایتس، در حذف عملیات دستی و مبتنی بر کاغذ و مکانیزه‌کردن آنها با استفاده از پلت‌فرم دیجیتال روبیکان، شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در میزان بازیافت بود. با این حال، مشخص شد که بخشی از این افزایش به دلیل شیوه‌های بازیافت نادرست است، که گاهی اوقات به عنوان امید واهی به بازیافت (  (wishcycling شناخته می‌شود. برای رفع این مشکل، این شهر از پلت فرم داده‌ها و تجزیه و تحلیل روبیکان برای کمک به آموزش ساکنان در مورد شیوه‌های صحیح بازیافت از طریق نامه‌های اختصاصی برای هر فرد  استفاده کرد که به شهر کمک کرد از اقدامات تنبیهی و بازدارنده اجتناب کند.

برای افزایش کارایی، کلیولند هایتس از ویژگی مسیریاب روبیکان بهره جسته است. این تلاش مشترک ارائه کامل خدمات و رضایت کلی مشتری را بهبود بخشید. با استفاده از فن‌آوری روبیکان، کلیولند هایتس با موفقیت بر چالش امید واهی به بازیافت،   ساکنان آموزش‌دیده و فرآیندهای بهینه جمع‌آوری زباله غلبه کرد.

مطالعه موردی: دوبوک، آیووا

فن‌آوری روبیکان به رانندگان حمل زباله و بازیافت دوبوک که به نقش خود به عنوان حامیان محیط پاک افتخار می‌کنند قدرت می‌بخشد. با استفاده از برنامه کاربردی روبیکان، رانندگان می‌توانند آیتم‌هایی را خارج از مناطق تعیین‌شده گزارش دهند و مشتریان را تشویق ‌کنند تا با گرفتن برچسب‌های دفع مناسب زباله یا انتخاب سطل های بزرگ‌تر، شیوه‌های دفع زباله خود را اصلاح کنند. این رویکرد غیرمنفعل و وفعال باعث کاهش حجم کلی و هزینه‌های شهردر این حوزه می‌شود.

با روبیکان، دوبوک می‌تواند به مشتریان آموزش دهد، نرخ‌های پایه را پایین نگه دارد و شیوه‌های مسئولانه دفع زباله را ترویج کند. مورد دوبوک نشان‌می‌دهد که چگونه راهکارهای روبیکان به شهرها کمک می‌کنند تا رانندگان را توانمند کنند، به مشتریان آموزش دهند و قوانین را به طور مؤثر اجرا کنند. مشارکت بین دوبوک و روبیکان قدرت تحول یک رویکرد فعال در مدیریت پسماند را نشان می‌دهد که منجر به کاهش هزینه‌ها، بهبود رضایت مشتری و آینده‌ای پایدارتر می‌شود.

مطالعه موردی: گلندیل، آریزونا

گلندیل با بهره‌مندی از روبیکان، مدیریت ناوگان خود را دیجیتالی کرد، جمع‌آوری زباله را بهینه کرد و زمان را برای وسایل نقلیه زباله و بازیافت را در جاده‌ها کاهش داد. نرم افزار روبیکان بهینه‌سازی مسیر، گزارش مسائل و قابلیت مسیریابی را ارائه می‌دهد که منجر به کاهش قابل توجه مسافت پیموده‌شده و صرفه‌جویی در هزینه می‌شود.

مشارکت گلندیل با روبیکان فراتر از جمع‌آوری زباله بود. شهر گلندیل از این نرم‌افزار برای کمک به رسیدگی به مسائل مشابه در سایر بخش‌ها، بهبود کارایی و رضایت ساکنین استفاده کرد. در نتیجه تلاش‌های پیشگامانه گلندیل، شهرهای مجاور به این شهربه به عنوان شهر پیشرو در مدیریت زباله‌های دیجیتال و الکترونیکی نگاه می‌کنند. با پیشگامی این شهر دراجرای برنامه روبیکان در آریزونا، رویکرد پیشگیرانه و راهبردهای نوآورانه گلندیل معیاری برای افزایش ارئه خدمات به ساکنین در سراسر ایالت ایجاد کرده است.

__________________________

منبع:

https://www.smartcitiesdive.com/spons/keeping-customers-happy-how-cities-are-using-technology-to-put-residents-f/۶۸۸۱۹۹/