فروش یک ملک متعلق به شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل ریلی
فروش یک ملک متعلق به شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل ریلی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله یک فقره ملک متعلق به شهرداری تهران با بیان اینکه این ملک با کاربری S۲۱۳ و با مساحت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله یک فقره ملک متعلق به شهرداری تهران با بیان اینکه این ملک با کاربری S۲۱۳ و با مساحت ۴۷ هزار متر مربع و به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان به فروش می رسد، اظهار کرد: این ملک به منظور تسویه بخشی از دیون شهرداری از طریق ظرفیت های پیش بینی شده به فروش می رسد و قرار است منابع مالی حاصل از فروش این ملک برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شود.

مظفر با بیان اینکه بر اساس رأی کمیسیون ماده پنج این زمین در گذشته زمین مزروعی بوده است، یادآور شد: کمیسیون ماده پنج در صورت جلسه ۶۴۹ این ملک را تجاری، اداری و خدماتی مصوب کرده و قیمت گذاری کارشناس دادگستری بر اساس زمین مزروعی نبوده است.

وی ادامه داد: این ملک با کاربری اداری، تجاری، خدماتی به ارزش چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است. این رقم بابت دیونی که شهرداری به بانک تجارت دارد، پرداخت خواهد شد و بیش از این مبلغ یعنی چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه حمل و نقل ریلی دریافت می شود. این فروش برای توسعه حمل و نقل ریلی است و به هیچ وجه خام فروشی نیست.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این ملک برای توسعه حمل و نقل ریلی در کمیسیون ماده پنج مورد تأیید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: مشخص نیست که چرا این ملک در طرح شهری قرار ندارد؛ در حالیکه ملک در طرح شهری واقع شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با بیان اینکه فروش املاک بر اساس آیین نامه معاملات انجام می شود، گفت: لایحه اصلاحی از لحاظ حقوقی فاقد اشکال است اما چون قید شده که حسب نظر کارشناس دادگستری باشد، نظر کارشناسی به پیوست ارسال نشده و این ایرادی است که ما اعلام کردیم.

ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: فروش ملک خانه فرش در بلوار معلم منطقه ۱۸ تهران دارای سند مزروعی است که پس از اصلاح از ۵۸ هزار متر مربع به ۴۷ هزار متر مربع رسیده است و رأی کمیسیون ماده پنج را دارد. ۱۹۶ هزار متر مربع ناخالص مسکونی و ۲۰ هزار متر مربع تجاری، هشت هزار و ۱۶۰ متر ورزشی، هشت هزار و ۱۶۰ متر آموزشی و فرهنگی، دو هزار و ۷۲۰ متر تراکم خدماتی است و مابقی آن به بخش های دیگر اختصاص دارد.

وی افزود: این ملک در ۲۹ مهرماه کارشناسی شده و قید مساحت ۴۶ هزار و ۹۵۰ متر اعلام شد و به رأی کمیسیون ماده پنج نیز در متن اشاره شده است. این ملک برای توسعه حمل و نقل ریلی به بانک تجارت واگذار می شود و معادل آن تسهیلات دریافت خواهد شد. سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات در حوزه حمل و نقل خواهد بود.

لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری برای خط چهار مترو از بانک تجارت وام ارزی یوآن چین دریافت کرده است، اظهار کرد: ما ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهکار بودیم که با کاهش قیمت یوآن از هشت هزار به چهار هزار، رقم بدهی به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید و مقرر شد ما این رقم را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه شورا نیز به ما مجوز داد که بدهی ها را تسویه کنیم، تصریح کرد: ما در این حین جلسه ای برگزار کردیم که برابر، ۵۰ درصد و یا ۷۰ درصد رقم را تسهیلات دریافت کنیم.

فروزنده تأکید کرد: برای فروش املاک تا سه هزار میلیارد تومان به شهرداری مجوز داده شده بود و برای املاک بالای سه هزار میلیارد تومان باید از شورا مجوز دریافت می کردیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت عقاب افشان نهایی شده است، یادآور شد: برای تأمین اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی باید ۵۰ درصد مبلغ را تسهیلات ارائه دهیم و شرکت اسنا نیز در دستور کار ارائه تسهیلات است.

انتهای پیام/