نهضت آسفالت شهرداری تبریز از معابر عمومی تا اتوبان شهید کسایی/ آسفالت‌ریزی ۲۳۱ هزار تنی در هفت ماه گذشته
نهضت آسفالت شهرداری تبریز از معابر عمومی تا اتوبان شهید کسایی/ آسفالت‌ریزی ۲۳۱ هزار تنی در هفت ماه گذشته

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهرداری تبریز طی هفت ماه گذشته، بیش از ۲۳۱ هزار تن آسفالت اساسی در سطح شهر و به خصوص مناطق کم‌برخوردار آن توزیع کرده است. به گزارش شهریار، ساماندهی معابر عمومی و تسهیل تردد شهروندان در معابر اصلی و محلات یکی از مأموریت‌های سیصدگانه شهرداری‌ها در ارائه خدمات به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهرداری تبریز طی هفت ماه گذشته، بیش از ۲۳۱ هزار تن آسفالت اساسی در سطح شهر و به خصوص مناطق کم‌برخوردار آن توزیع کرده است.

به گزارش شهریار، ساماندهی معابر عمومی و تسهیل تردد شهروندان در معابر اصلی و محلات یکی از مأموریت‌های سیصدگانه شهرداری‌ها در ارائه خدمات به شهروندان است. در کنار دیگر موضوعات شهری همچون خدمات، پروژه‌های عمرانی، تنظیف و فضای سبز، توزیع آسفالت اساسی و باکیفیت مهمترین مأموریت شهرداری‌ها و مطالبه اصلی شهروندان است.

تولید و توزیع آسفالت باکیفیت و استفاده از توان فنی و مهندسی شهرداری تبریز یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دوره فعلی مدیریت شهری است. در این دوره از مدیریت شهری، رکورد ۳۰ ساله تولید آسفالت در کارخانجات سازمان عمران شهرداری تبریز شکسته شد. بر همین اساس طی ۳۰ سال گذشته بیشترین حجم تولید آسفالت در کارخانجات سازمان عمران شهرداری تبریز ۸۰ هزار تن بود و با تدابیر شهردار و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز میزان تولید آسفالت در ۶ ماه نخست سال جاری به ۱۰۰هزار تن رسیده است که رکوردی بی‌نظیر طی ۳۰ سال گذشته است.

همچنین در این دوره از مدیریت شهری کارخانه‌های ۸۰ تنی و ۱۲۰ تنی قدیمی شهرداری تبریز نیز اورهال شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند که این موضوع نیز نقش مهمی در افزایش تولید آسفالت دارد.

افزایش 2.5 برابری بودجه آسفالت

شهرداری تبریز در سال جاری آسفالت‌ریزی اساسی به عنوان مهمترین مطالبه عمومی شهروندان را در اولویت ماموریت های خود قرار داده و با افزایش سه برابری بودجه آسفالت در سال جاری، لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی اساسی معابر به خصوص معابر مناطق و محلات کم‌برخوردار را در دستور کار خود قرار داده است.

سامان احمدزاده، معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در این خصوص می‌گوید: با پیشنهاد شهردار تبریز و حمایت و تصویب اعضای شورای اسلامی شهر، بودجه آسفالت سال جاری شهرداری تبریز به نسبت سال گذشته دو و نیم برابر شده است.

وی با اشاره به بودجه ۲۰۵ میلیارد تومانی آسفالت در سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: در بودجه سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی اساسی معابر و لکه‌گیری و چاله‌زدایی محلات اختصاص یافته است که در صورت نیاز می‌تواند افزایش یابد.

۲۳۱ هزار و ۳۱۸ تن آسفالت‌ریزی اساسی تا پایان مهر

توزیع آسفالت اساسی به خصوص در مناطق کم‌برخوردار شهر از ابتدای سال جاری بدون وقفه انجام یافته است و تا زمانی که شرایط جوی مساعد است، ادامه خواهد داشت.

سامان احمدزاده در این باره نیز می‌گوید: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر، ۲۳۱ هزار و ۳۱۸ تن آسفالت‌ریزی اساسی در سطح شهر و توسط مناطق دهگانه و سازمان عمران شهرداری تبریز انجام یافته است.

وی اضافه می‌کند: اولویت شهرداری تبریز ساماندهی و بهسازی معابر در مناطق و محلات کم‌برخوردار شهر است که گواه این امر توزیع ۳۰ هزار تن آسفالت در سطح حوزه شهرداری منطقه ۶ است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز ادامه می‌دهد: در دیگر مناطق شهری نیز به تناسب نیاز و بر اساس اولویت‌سنجی که توسط کمیته فنی شهرداری تبریز صورت می‌گیرد، توزیع آسفالت اساسی در دستور کار قرار می‌گیرد.

اتوبان شهید کسایی مأموریت جدید شهرداری تبریز

در کنار مأموریت‌های مشخص و روزمره شهرداری تبریز در ارائه خدمات، بخشی از فعالیت‌های مدیریت شهری نیز تکلیف ارائه شده از سوی دیگر نهادها، به خصوص استانداری آذربایجان‌شرقی است. آسفالت‌ریزی و نصب نیوجرسی طرح تعریض اتوبان شهید کسایی یکی از مأموریت‌های جدید شهرداری تبریز است که تا کنون بیش از ۱۰ کیلومتر از مسیر ۱۶ کیلومتری این اتوبان آسفالت ریزی شده است.

احمدزاده در این باره نیز می‌گوید: مطابق برآورد اولیه، آسفالت‌ریزی مسیر ۱۶ کیلومتری اتوبان شهید کسایی در طرح تعریض آن با ۵۶ هزار تن آسفالت در دستور کار قرار گرفته و ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یافته است.

وی اضافه می‌کند: آسفالت‌ریزی مسیر تعریض شده اتوبان شهید کسایی جزو اولویت‌های سازمان عمران در سال جاری است که در صورت اتمام زیرسازی آن توسط اداره کل راه و شهرسازی، در اسرع وقت مورد آسفالت‌ریزی قرار می‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با بیان اینکه لایه اول آسفالت در کل مسیر ۱۶ کیلومتری اتوبان شهید کسایی انجام شده است، ادامه می‌دهد:  علاوه بر لایه اول، لایه زیرین آسفالت‌ریزی طرح تعریض اتوبان شهید کسایی در ۱۴ کیلومتر از این مسیر انجام یافته است.

وی با اشاره به توزیع ۳۸ هزار تن آسفالت در پروژه طرح تعریض اتوبان شهید کسایی اضافه می‌کند: آسفالت رویه ۱۰ کیلومتر از مسیر اتوبان کسایی به اتمام رسیده و با نصب نیوجرسی زیر بار ترافیک رفته است. 

نهضت آسفالت شهرداری تبریز همچنان با اولویت‌سنجی و نیازسنجی صورت گرفته از سوی کمیته فنی شهرداری تبریز ادامه دارد و با توجه به بودجه‌ای که برای این حوزه شهری در نظر گرفته شده است، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۳۰۰ هزار تن آسفالت اساسی در سطح معابر و محلات شهر توزیع شود.