تلاش منطقه ۶ کرج جهت برچیده شدن بافت فرسوده / افزایش سرانه‌های خدماتی در بافت‌های ناپایدار منطقه
تلاش منطقه ۶ کرج جهت برچیده شدن بافت فرسوده / افزایش سرانه‌های خدماتی در بافت‌های ناپایدار منطقه

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدرضا آژیر در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به سهم بالای‌ منطقه ۶ در بافت فرسوده افزود: در این راستا نوسازی و بازآفرینی در دستور کار قرار دارد. آژیر ادامه داد: در این خصوص مشوق‌های بسیار خوبی در حوزه بافت فرسوده از قبیل اعطای یک طبقه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمدرضا آژیر در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به سهم بالای‌ منطقه ۶ در بافت فرسوده افزود: در این راستا نوسازی و بازآفرینی در دستور کار قرار دارد.

آژیر ادامه داد: در این خصوص مشوق‌های بسیار خوبی در حوزه بافت فرسوده از قبیل اعطای یک طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، عدم احتساب سطح بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی، کاهش ضریب تأمین پارکینگ مورد نیاز، تعریف کاربری تجاری در طبقه همکف (با توجه به موقعیت ملک) و… وجود دارد که علاوه بر آن‌ها طی مدت اخیر علاوه بر مشوق‌های متضمن نوسازی شورای عالی شهرسازی، مشوق‌های قابل توجهی توسط شورای اسلامی شهر کرج تصویب شده است.

وی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی دستورالعمل‌ها، ضوابط و مصوبات به روز در حوزه بافت فرسوده برای فعالان حوزه مسکن در منطقه ۶ با حضور مدرس رضابیات، مدیرکل طرح‌های توسعه شهری خبر داد و گفت: در این کارگاه آموزشی آخرین ضوابط و مقررات ملاک عمل شورای عالی معماری و شهرسازی در بافت فرسوده، مصوبات شورای اسلامی شهر کرج در محدوده بافت فرسوده و اصلاحیه‌های مربوطه و سایر ضوابط و مقررات پایه تشریح شد.

مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج اظهار کرد: علاوه بر اجرای مشوق‌هایی که برای نوسازی بافت‌های فرسوده داده می‌شود، نسبت به افزایش سطح خدمات در بافت‌های ناپایدار نیز تلاش خواهیم کرد.

منتشر شده در تاریخ ۹ دی ماه ۱۴۰۲