بهسازی دیواره‌های کانال سرخه‌حصار به طول ۲۰۰۰ متر در منطقه ۱۵
بهسازی دیواره‌های کانال سرخه‌حصار به طول ۲۰۰۰ متر در منطقه ۱۵

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، هادی صدیقی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در خصوص مسیل‌ها و قنوات‌ منطقه ۱۵ گفت: اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه ۱۵ علاوه بر اقدامات روزانه مانند (کنترل ، بازدید و نظارت بر عملکرد پیمانکار نظافت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، هادی صدیقی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در خصوص مسیل‌ها و قنوات‌ منطقه ۱۵ گفت: اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه ۱۵ علاوه بر اقدامات روزانه مانند (کنترل ، بازدید و نظارت بر عملکرد پیمانکار نظافت و لایروبی) موضوع پاکسازی مسیل‌ها، کانال‌ها، حوضچه‌ها و جمع آوری آب‌های سطحی را در دستور کار قرار دارد. 

وی با اشاره به اینکه صیانت از جان شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: اداره مسیل‌ها و قنوات نسبت به شناسایی نقاط حادثه‌خیز اقدامات لازم را در منطقه ۱۵ انجام داده است و در این راستا، اقداماتی مانند انعقاد قرار داد ساخت و نصب دریچه فلزی بر روی کانال‌ها و حوضچه‌های لایروبی و تعویض و نصب دریچه‌های ناایمن انجام شده است .  

وی در ادامه بیان کرد: همچین قرارداد خرید، ساخت و نصب نرده فلزی بر روی کانال سرخه حصار حد فاصل بوستان خلیج فارس تا پل شهید نجفی رستگار به طول ۲۰۰۰ منعقد شده است.

صدیقی با بیان اینکه اداره مسیل‌ها و قنوات با توجه به گزارش نواحی و بازدیدهای میدانی پیام های سامانه مردمی۱۳۷ نقاط آب‌گیر سطح محدوده را شناسایی کرده‌اند، مطرح کرد: پس از این امر، بررسی و رفع موارد عمرانی انجام شده و تعدادی چاه جذبی حفر شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در ادامه بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر اداره مسیل‌ها و قنوات و مکاتبات متعدد در خصوص بهسازی شکستگی‌های دیواره و کف کانال سرخه حصار، حد فاصل خیابان بوعلی تا پل شهید نجفی رستگار، به طول ۲۰۰۰ متر آغاز شده است . 

صدیقی با بیان اینکه ۲۱ رشته قنات و ۵۸۰۰ حلقه میله قنات در سطح منطقه وجود دارد، اظهار کرد: با برگزاری جلسات متعدد و ارسال مکاتبات با سازمان‌ها و ادارات مرتبط در خصوص شناسایی مالکین و متولیان و بهره برداران قنوات عبوری در سطح منطقه و همچنین آماده سازی اسناد جهت مناقصه و تامین ایمنی قنات‌های فرو ریخته و خطرساز اقدامات لازم انجام شده است. همچنین تهیه و خرید دریچه بتونی جهت در پوش منهول‌ها، چاه‌ها و قنات‌های خطر ساز از دیگر اقدامات اداره مسیل‌ها و قنوات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/