سرانجام فضای مقابل پلازای امیرکبیر چه می‌شود؟
سرانجام فضای مقابل پلازای امیرکبیر چه می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه ۱۲ در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: با توجه به اینکه منطقه ۱۲ جزو مناطق قدیمی شهر تهران است عمده پروژه های تعریف شده در آن نیز مربوط به سرانه های خدماتی شهروندان است. بالغ بر ۹۵ درصد پروژه های توسعه محله […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه ۱۲ در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: با توجه به اینکه منطقه ۱۲ جزو مناطق قدیمی شهر تهران است عمده پروژه های تعریف شده در آن نیز مربوط به سرانه های خدماتی شهروندان است. بالغ بر ۹۵ درصد پروژه های توسعه محله ای که سال گذشته در منطقه تعریف شده تا کنون اجرایی شده و مابقی آن تا پایان سال اجرایی می شود. پروژه هایی که در بحث سرانه های ورزشی از جمله زمین‌های چمن و مجموعه ورزشی  و موضوعاتی مانند احداث سرویس های بهداشتی تبدیل انهار به کانیو را داریم که یکی از بزرگترین مطالبه شهروندان است.

تبدیل انهار به کانیو

وی افزود: تبدیل انهار به کانیو از این جهت حائز اهمیت است که با توجه به اینکه منطقه ۱۲ هسته مرکزی شهر است و شاهد وجود جانوران موذی در آن به واسطه انهاری که شیب مناسبی ندارند، هستیم، موجب رضایتمندی شهروندان است. ضمن اینکه در کنار آن پیاده رو سازی نیز انجام می شود. همچنین از دیگر اقداماتی که در حال انجام است بحث روکش و پخش آسفالت است که تا ۹ ماه اول امسال بیش از ۴۳ هزار تن آسفالت در منطقه پخش شده که در مقایسه با ۹ ماهه نخست سال گذشته این میزان به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

بهره‌برداری از مجموعه ورزشی امامزاده یحیی تا نیمه اول۱۴۰۳

انارکی محمدی ادامه داد: در راستای طرح تحول بیست‌گانه نیز پروژه هایی برای منطقه تعریف شده که تلاش می‌کنیم تا پایان سال آن‌ها را اجرا کنیم. رئوس برنامه های سال آینده نیز در حوزه های مختلف ترافیکی و عمرانی و خدمات شهری پیش بینی شده است. از شاخص ترین این پروژه ها مجموعه ورزشی امامزاده یحیی در این محله قدیمی شهر تهران است که چند سال متوقف بوده و اکنون در مراحل فونداسیون و اجرای اسکلت است و تلاش می کنیم در نیمه اول سال آینده این پروژه ورزشی را در محله کم برخوردار امامزاده یحیی تقدیم شهروندان کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ در خصوص برنامه های منطقه برای فضای مقابل محدوده پلازای امیرکبیر و فضای متعلق به منطقه ۱۲ روی تونل امیرکبیر توضیح داد: یکی از شرکت ها قبلا با شهرداری درباره این پروژه کار کرده که ۴ فاز آن باقی مانده است. یک  فاز آن که به ورودی امیرکبیر منتهی می شود انجام شده و در خصوص آن ۴ فاز نیز اخیرا با پیمانکار وارد مذاکره شده‌ایم و متناسب با نیازهای آن محدوده کاربری های فرهنگی و ورزشی در فازهای جداگانه تعریف خواهد شد. فضای مقابل این محدوده که در منطقه ۱۴ واقع شده، در سالهای گذشته به صورت پلازای شهری تعریف و اجرا شد اما در منطقه ۱۲ مشاور در حال بررسی است تا چه طرحی در این نقطه اجرا شود. این پروژه جزو پروژه هایی است که اگر طرح های آن نهایی شود  شهرداری منطقه  به صورت مشارکتی برای سال آینده آن را اجرا می‌کند.

گفتنی است؛ پلازای شهری (میدانگاه) امیرکبیر روی تونل و پارکینگ  با ۶۵۰۰ مترمربع مساحت در محله شکوفه در خیابان ۱۷شهریور در منطقه ۱۴ قرار دارد.

انتهای پیام/