نخستین عملیات پهپاد کاوشگر سازمان آتش‌نشانی اصفهان انجام شد
نخستین عملیات پهپاد کاوشگر سازمان آتش‌نشانی اصفهان انجام شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی مجموعه فدک مال که شامگاه بیست‌وچهارم مهرماه سال جاری اتفاق افتاد، اظهار کرد: در این حادثه آتش به جان فروشگاه کیف و کفش در مجتمع تجاری فدک مال افتاد و با سرعت در حال گسترش […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی مجموعه فدک مال که شامگاه بیست‌وچهارم مهرماه سال جاری اتفاق افتاد، اظهار کرد: در این حادثه آتش به جان فروشگاه کیف و کفش در مجتمع تجاری فدک مال افتاد و با سرعت در حال گسترش به مغازه‌های اطراف بود که آتش‌نشانان با حضور به‌موقع از گسترش حریق جلوگیری کرده است و مانع بروز فاجعه‌ای بزرگ در شهر اصفهان شدند.

وی افزود: پس از رونمایی از پهپاد کاوشگر به‌مناسبت گرامیداشت روز آتش‌نشان، این پهپاد برای نخستین‌بار در عملیات حقیقی اطفای حریق در خصوص رصد ابعاد مختلف موقعیت حریق و تشخیص میزان دما و موقعیت افراد کمک بسیاری کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حریق در طبقه اول مجتمع تجاری، اداری فدک مال موجب دودگرفتگی شدید این مجتمع شد، تصریح کرد: با سرعت عمل تیم‌های آتش‌نشانی، حریق اطفا شد و از سرایت به دیگر نقاط جلوگیری به‌عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی با فرماندهی میدانی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و حضور معاون عملیات، مدیران مناطق عملیاتی، رؤسای ایستگاه‌ها و بیش از ۷۰ نیروی آتش‌نشان مهار شد، گفت: با یک عملیات طاقت‌فرسا و دقیق، تمام واحدهای مجتمع تجاری اداری این مجتمع تخلیه و عملیات جست‌وجوی مصدوم در دود در تمام طبقات انجام شد و بدون هیچ‌گونه خسارات جانی، آتش اطفا شد.

مطلبی از پشتیبانی تیم‌های عملیاتی ۱۸ ایستگاه امدادرسانی در این حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۹ اطفائیه، تعداد دو دستگاه خودروی اختصاصی حمل دستگاه تنفسی، دو دستگاه خودرو نردبان، یک دستگاه خودروی پلت‌فرم و خودروی طوفان در موقعیت حریق حاضر شد.

وی افزود: در این عملیات، مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان، مسئولان و کارشناسان سازمان امور استخدامی کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از نزدیک شاهد و ناظر این عملیات بودند.