بازیافت ته‌سیگارها به نفع جاده‌سازی در اسلواکی/توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن
بازیافت ته‌سیگارها به نفع جاده‌سازی در اسلواکی/توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، «شکسته شدن رکورد ۷۰ ساله کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در آلمان»، «تلاش اسپانیا در تبدیل شدن به کشور دوستدار دوچرخه»، «بازیافت ته‌سیگارها به نفع جاده‌سازی در اسلواکی»، «استفاده از فنجان‌های شخصی در کافی‌شاپ‌های استارباکس»، «ترویج دوچرخه‌سواری برای سالمندان بریتانیایی»، «پروژه روشنایی معابر و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، «شکسته شدن رکورد ۷۰ ساله کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در آلمان»، «تلاش اسپانیا در تبدیل شدن به کشور دوستدار دوچرخه»، «بازیافت ته‌سیگارها به نفع جاده‌سازی در اسلواکی»، «استفاده از فنجان‌های شخصی در کافی‌شاپ‌های استارباکس»، «ترویج دوچرخه‌سواری برای سالمندان بریتانیایی»، «پروژه روشنایی معابر و خیابان‌ها در دبی»، «رکورد تعطیلی مشاغل در بریتانیا»، «تأمین گرمای شهر اسکاتلندی با انرژی کارخانه زباله»، «توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن»، «اضافه شدن وسایل‌نقلیه بدون آلایندگی به شهرهای بزرگ نیوزلند» و «توسعه شبکه ملی دوچرخه‌سواری ایمن در ایرلند» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

شکسته شدن رکورد ۷۰ ساله کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در آلمان

انتشار گازهای گلخانه‌ای آلمان در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده و به کمترین میزان در ۷۰ سال گذشته رسیده است. به‌طور دقیق‌تر آلمان در سال گذشته ۶۷۵ میلیون تن کربن‌دی اکسید منتشر کرده که ۷۳ میلیون تن کمتر از سال ۲۰۲۲ است و کاهشی ۴۶ درصدی را نسبت به سال ۱۹۹۰ و پایین‌ترین سطح آن را از دهه ۱۹۵۰ نشان می‌دهد. این امر تا حد زیادی به دلیل کاهش شدید تولید برق با سوخت زغال‌سنگ و رکود در صنعت است، با این حال آلمان هنوز راه درازی برای دستیابی به اهداف آب‌وهوایی خود در سال ۲۰۳۰ دارد.

به‌رغم این دستاورد تنها حدود ۱۵ درصد از کاهش صنایع آلاینده در آلمان نشان‌دهنده صرفه‌جویی طولانی‌مدت است. این امر به‌معنای کاهش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و تغییر به سوخت‌های کم‌کربن است. حدود نیمی از کاهش‌ها ناشی از اثرات کوتاه‌مدت مانند کاهش تولید ناشی از بحران و کاهش مصرف برق است. اگر بحران اقتصادی ادامه داشته باشد، تولید به‌سادگی می‌تواند به خارج از کشور منتقل شود، در حالی که اگر کاهش پیدا کند، مصرف افزایش خواهد داشت.

تلاش اسپانیا در تبدیل شدن به کشور دوستدار دوچرخه

اسپانیا در راستای هدف اتحادیه مبنی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۵۵ درصد و تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۹۰ درصد، در برنامه حمل‌ونقل پایدار خود، کاهش ۳۵ درصدی استفاده از خودروهای شخصی تا سال ۲۰۳۰ را تعیین کرده است. طبق بخشی از این برنامه، حدود ۴۰۰ شهر که جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر دارند، باید مناطق کم‌آلاینده (ZBEs) را معرفی کنند. بخش‌های دیگر این برنامه افزایش خطوط دوچرخه‌سواری، گسترش اتوبوس‌های برقی، امکانات پارک و سوار، طرح‌های اشتراک و اجاره خودروهای برقی است که به سرعت در حال اجرا است.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ برای سازگاری با تغییرات آب‌وهوا و رشد پایدار به کشورهای عضو یارانه اهدا کرد و از آن زمان برای رسیدن به این اهداف میلیون‌ها یورو در ساخت و ایجاد پیاده‌رو، مسیرهای دوچرخه‌سواری و مناطق کم‌آلاینده هزینه کرد، اما سرعت اسپانیا در هم‌سو شدن با اهداف اتحادیه کمتر از دیگر کشورها بود. به همین دلیل در سال ۲۰۲۴، پیشرفت پروژه‌های سبز که بودجه بازیابی، تحول و تاب‌آوری اتحادیه اروپا را دریافت کرده‌اند، در اسپانیا بررسی می‌شود و اگر تا پایان سال، یک‌چهارم از کارهای برنامه‌ریزی شده تکمیل نشده باشد، دولت باید بودجه دریافتی را به اتحادیه برگرداند.

بازیافت ته‌سیگارها به نفع جاده‌سازی در اسلواکی/توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن

بازیافت ته‌سیگارها به نفع جاده‌سازی در اسلواکی

شرکت مدیریت پسماند شهری براتیسلاوا، پایتخت اسلوواکی، اعلام کرد که شروع به جمع‌آوری ته‌سیگارهای شهر در محفظه‌های مخصوص می‌کند تا در ساخت‌وسازهای عمومی شهر مورد استفاده قرار دهد. این شرکت با همکاری شورای شهر براتیسلاوا، در تبدیل مواد دورریخته شده به آسفالت جاده‌ها کمک می‌کند.

شورای شهر از تمام بازدیدکنندگان جشنواره‌ها یا رویدادهای شهری درخواست کرد که ته‌سیگارها خود یا دیگران را در ظروف مخصوصی بیندازند که برای این کار در نظر گرفته شده است. سطل‌های جمع‌آوری جدید برای بازیافت فیلترهای استاندارد سیگار و دستگاه‌های تنباکو به صورت مدرن طراحی شده‌اند. این اقدام نه‌تنها محیطی پاک‌تر را فراهم می‌آورد، بلکه به بازیابی مواد این نوع زباله‌های آسیب‌رسان کمک بسیاری می‌کند. آسفالت مخلوط شده با ته‌سیگار می‌تواند به کاهش اثر جزیره گرمایی در شهرها کمک کند که این یک مزیت بسیار چشمگیری برای شهرها محسوب می‌شود، به‌ویژه این‌که دما در دهه‌های اخیر با گرمایش جهانی افزایش یافته است.

استفاده از فنجان‌های شخصی در کافی‌شاپ‌های استارباکس

استارباکس که شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای آمریکا است به مشتریان خود اجازه می‌دهد از فنجان‌های شخصی تمیز خود برای همه سفارش‌ها استفاده کنند، در این صورت میزان زباله‌های ارسالی به محل دفن زباله کاهش پیدا می‌کند؛ این اقدام در راستای تعهد استارباکس در سال ۲۰۲۲ میلادی برای کاهش ۵۰ درصدی زباله تا سال ۲۰۳۰ است.

سیاست جدید نه تنها برای محیط زیست مناسب است، بلکه به صرفه‌جویی در هزینه مشتری‌ها نیز کمک می‌کند، به طوری که استارباکس در صورت استفاده مشتری از فنجان شخصی خود تا سه بار در روز ۱۰ سنت تخفیف برای هر نوشیدنی ارائه می‌دهد. در صورتی که تمایل به استفاده از از فنجان شخصی کافی است هنگام ثبت سفارش و ارسال آن به باریستا، گزینه فنجان شخصی را انتخاب کرد و پس از رسیدن به کافه مورد نظر فنجان بدون در به باریستا تحویل داد تا آن را پر کند.

بازیافت ته‌سیگارها به نفع جاده‌سازی در اسلواکی/توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن

ترویج دوچرخه‌سواری برای سالمندان بریتانیایی

طرح ارائه‌دهنده میکروموبیلیتی بریتانیا پس از دریافت بازخورد مثبت از سوی مقامات محلی لندن مبنی بر ارائه یارانه تردد به کاربران سالمند به اتفاق آرا مورد تأیید اعضای شورای شهر قرار گرفت. این نهاد با گسترش طرح خود به کهن‌سالان، دسترسی به دوچرخه‌های الکترونیکی اشتراکی را در میان افراد مسن افزایش داد. طرح موسوم به «دوستان جنگل بریتانیا» در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و به کارکنان سرویس سلامت ملی، دانشجویان و کارکنان خدمات اورژانسی بریتانیا این امکان را داد که تا ۲۰ درصد تخفیف برای تردد خود با دوچرخه‌های الکترونیکی اشتراکی برخوردار شوند. اکنون اپراتور این وسایل حمل‌ونقل این طرح تخفیف را به افراد بالای ۶۰ سال گسترش داده است. کاربران برای درخواست این طرح تنها باید به بارگذاری تصویری از مدارک واجد شرایط بودن خود (مدرکی که سن بالای ۶۰ سال را نشان می‌دهد) اقدام کنند.

پروژه روشنایی معابر و خیابان‌ها در دبی

اداره راه و حمل‌ونقل دبی اعلام کرد که اخیراً قراردادی به ارزش ۲۷۸ میلیون درهم برای پروژه روشنایی خیابان‌ها امضا کرده است که ۴۰ منطقه و خیابان را پوشش می‌دهد. این پروژه به منظور افزایش ایمنی و امنیت جاده‌ها اجرایی و از فناوری نورهای LED بهره‌مند شده است؛ این طرح برای بهبود رفاه و رضایت ساکنان و بازدیدکنندگان مناطق مورد نظر عملی شده است. انتخاب مناطق برای این پروژه با در نظر گرفتن عواملی مانند استانداردهای ایمنی و امنیتی ترافیک، حجم ترافیک و سرعت رشد شهری صورت گرفته است.

طرح روشنایی خیابان‌ها از جدیدترین فناوری‌های روشنایی هوشمند و پایدار استفاده می‌کند که به طور خاص برای شرایط آب‌وهوایی امارات متحده عربی طراحی شده است؛ در پروژه روشنایی معابر و خیابان‌های دبی از سیستم‌های روشنایی نوآورانه LED کم مصرف استفاده شده است که باعث کاهش ۵۵ درصدی مصرف انرژی و افزایش ۱۷۳ درصدی طول عمر سیستم روشنایی می‎‌شود.

بازیافت ته‌سیگارها به نفع جاده‌سازی در اسلواکی/توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن

رکورد تعطیلی مشاغل در بریتانیا

آمارها حاکی از آن است که هرچند تعداد مشاغل از دست‌رفته در بخش خرده‌فروشی‌های بریتانیا در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل از آن شاهد کاهش بوده است (۱۵۱ هزار و ۶۴۱ شغل در سال ۲۰۲۲)، ۱۲۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۳ به‌دنبال تعطیلی ۱۰ هزار و ۴۹۴ مغازه و از بین رفتن و ۱۱۹ هزار و ۴۰۵ شغل در این بخش، شغل خود را از دست داده‌اند. کارشناسان هشدار داده‌اند که سال جاری به احتمال زیاد شاهد تعطیلی‌های بیشتری در بخش مشاغل خرده‌فروشی خواهد بود.

بحران هزینه‌های زندگی، تورم و افزایش نرخ‌های بهره باعث شده است بسیاری از مصرف‌کنندگان هزینه‌های خرده‌فروشی خود را کاهش دهند. خرده‌فروشان نیز متحمل افزایش هزینه‌های انرژی و اشغال، کمبود کارکنان و کاهش تقاضا شده‌اند که این امر سود بازسازی پس از تعطیلی گسترده فروشگاه‌ها در طول همه‌گیری را بسیار دشوار کرده است. به این ترتیب سال ۲۰۲۳ شاهد سقوط مشاغل خرده‌فروشی بسیاری بود که باعث بیکاری بیش از ۱۲ هزار نفر شد.

تأمین گرمای شهر اسکاتلندی با انرژی کارخانه زباله

آبردین، شهر تاریخی اسکاتلند، در راستای توسعه شبکه حرارتی شهر به‌منظور تأمین گرمایش مقرون‌به‌صرفه برای ساکنان در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی، کمک مالی ۸.۹ میلیون پوندی دولت مرکزی اسکاتلند را پذیرفت تا انرژی حاصل از کارخانه زباله‌سوزی را به بهره‌برداری برساند. این شبکه می‌تواند تا ۸۰۰ خانه، مدرسه و مرکز اجتماعی را با انرژی کم‌هزینه و گرمای تأمین شده از محل کارخانه زباله گرم نگه دارد و به افراد مواجه با کمبود سوخت کمک می‌کند تا در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی، انرژی کم‌هزینه‌ای را برای خانه‌های خود فراهم آورند که به‌شدت به آن نیاز دارند. گرما از طریق انرژی کارخانه زباله تأمین می‌شود که در شهرک صنعتی ایست‌تولوس برای دفع زباله‌های غیر قابل بازیافت شهر ساخته شده است.

سیستم‌ها یا شبکه‌های حرارتی مشترک نقش فزاینده‌ای در کمک به حذف نیاز به گرمایش با استفاده از سوخت‌های فسیلی تا سال ۲۰۴۵ خواهند داشت و در عین حال با تأمین گرما با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه برای مصرف‌کنندگان، فقر سوخت را در سراسر جهان کاهش می‌دهند. شبکه حرارتی آبردین پتانسیل لازم را برای کربن‌زدایی ساختمان‌های شهری موجود از جمله خانه‌های گرانیتی از خود نشان داده است که امکان کربن‌صفر شدن آن‌ها بسیار پایین است.

بازیافت ته‌سیگارها به نفع جاده‌سازی در اسلواکی/توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن

توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن

شهردار لندن به‌عنوان بخشی از مأموریت دسترسی دیجیتالی برای همه، ۲۰ هزار پوند به ایجاد طرحی برای شهرداری و آژانس رشد تجارت لندن اختصاص داده است تا اتصال اینترنت را برای بازدیدکنندگان و ساکنان پایتخت انگلستان بهبود بخشد. راه‌حل‌های احتمالی توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن شامل فناوری‌هایی مانند شبکه OpenRoaming است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور یکپارچه به شبکه‌های وای‌فای استفاده‌کننده از این فناوری متصل شوند، چراکه در این صورت کاربران می‌توانند بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور یا خرید اعتبار اضافی به سفر در سراسر شهر بپردازند.

این اقدام نه‌تنها در راستای منفعت بازدیدکنندگان و مسافران شهر لندن قرار دارد، بلکه به بهبود معاملات تجاری در سطح شهر نیز کمک می‌کند و امکان استفاده حداکثری از شرایط کاری منعطف را در اختیار تعداد روزافزون افراد دورکار قرار می‌دهد. وای‌فای عمومی رایگان همچنین به توانمندسازی اجتماعی کمک می‌کند و به افراد با هر پیشینه‌ای امکان دسترسی به اطلاعات بالقوه حیاتی از جمله فرصت‌های شغلی، مشاوره سلامت و دوره‌های آنلاین را می‌دهد.

اضافه شدن وسایل‌نقلیه بدون آلایندگی به شهرهای بزرگ نیوزلند

طی دو سال گذشته ۱۵۲ اتوبوس بدون آلایندگی به سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر اوکلند در نیوزیلند اضافه شده است، در حال حاضر نیز بیش از ۱۰۰ اتوبوس برقی در حال ارائه خدمات به مسافران است، بنابراین اوکلند به شهری با سرویس حمل‌ونقل بدون آلایندگی تبدیل شده است.

دو انبار اتوبوس کاملاً برقی قرار است در اوایل سال جاری به بزرگ‌ترین انبار تمام الکتریکی اوکلند تبدیل شود، تأسیسات اوکلند غربی ناوگانی متشکل از ۸۶ اتوبوس برقی را تأمین می‌کند که جهشی قابل‌توجه به سمت سیستم حمل‌نقل شهری پایدارتر است؛ استفاده از اتوبوس‌های برقی و بدون آلاینده بر کیفیت هوا تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد یک محیط شهری آرام‌تر و سالم‌تر می‌شود. انتظار می‌رود که در سال جاری ۴۲ اتوبوس برقی دیگر نیز به سرویس حمل‌ونقل عمومی شهر اوکلند اضافه شود؛ همچنین، سیستم حمل‌ونقل عمومی در این شهر طی ۱۲ ماه آینده به میزان قابل‌توجهی گسترش پیدا خواهد کرد و افراد بیشتری می‌توانند به اتوبوس‌های برقی دسترسی داشته باشند.

بازیافت ته‌سیگارها به نفع جاده‌سازی در اسلواکی/توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن

توسعه شبکه ملی دوچرخه‌سواری ایمن در ایرلند

شبکه ملی دوچرخه‌سواری ایرلند به‌زودی به ۳۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری ایمن مجهز خواهد شد که ۲.۸ میلیون نفر را در شهرها و شهرستان‌های سراسر کشور به‌هم متصل می‌کند. این شبکه از ۸۵ کریدور تشکیل شده است که راه‌های سبز موجود و برنامه‌ریزی‌شده، زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و شبکه گسترده جدیدی از مسیرهای دوچرخه‌سواری ایمن را در امتداد جاده‌های موجود یکپارچه می‌کند. این مسیرها پس از تکمیل به مقاصدی مانند مراکز حمل‌ونقل، مراکز آموزشی، محل‌های اشتغال، اوقات فراغت و مقاصد توریستی نیز مرتبط می‌شود و انتخاب دوچرخه‌سواری را برای مردم در سراسر کشور به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های روزانه خود آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کند. دولت ایرلند در نظر دارد که ۸۰ درصد خانوارها و نزدیک به ۹۰ درصد مشاغل در پنج کیلومتری این شبکه مستقر شوند.

شبکه ملی دوچرخه‌سواری در ایرلند بخشی از تعهد دولت برای گسترش شبکه فعال سفر و زیرساخت‌های مسیر سبز است که توسط وزارت حمل‌ونقل، کنار طرح بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل ایرلند برای اتصال شهرها و شهرستان‌هایی با بیش از پنج‌هزار نفر جمعیت، از طریق توسعه شبکه‌ای از راهروهای دوچرخه‌سواری ارائه شده است و یک ابتکار کلیدی برای کمک به کاهش ۵۱ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از حمل‌ونقل تا سال ۲۰۳۰ محسوب می‌شود.