اعلام تعرفه بازدید پروانه‌های ساختمانی توسط دفاتر پیشخوان دولت
اعلام تعرفه بازدید پروانه‌های ساختمانی توسط دفاتر پیشخوان دولت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ آسترکی امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در نشست هم‌اندیشی مدیران با پرسنل دفاتر پیشخوان دولت، با اشاره به آمار عملکرد دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: تعداد استعلام‌هایی در سال ۱۴۰۰ توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام شده، ۴۵ هزار و ۶۶۴ پرونده و تعداد استعلام‌های صادره […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ آسترکی امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در نشست هم‌اندیشی مدیران با پرسنل دفاتر پیشخوان دولت، با اشاره به آمار عملکرد دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: تعداد استعلام‌هایی در سال ۱۴۰۰ توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام شده، ۴۵ هزار و ۶۶۴ پرونده و تعداد استعلام‌های صادره حدود ۳۹ هزار و ۸۰۰ پرونده است.

وی افزود: در حال حاضر استعلام تعدادی از پرونده‌ها به دلیل اینکه تخلف دارند یا پلاک‌هایی که دچار مشکل و خارج از محدود است به‌صورت دستی پاسخ داده می‌شود، به همین دلیل اعداد مطابقت ندارد.

مسئول امور هماهنگی و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اقداماتی که توسط مجموعه دفاتر پیشخوان دولت انجام شده است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۱ هزار و ۵۴۶ پرونده در مجموعه دفاتر پیشخوان انجام شد که از به سال ۱۴۰۰ عملکرد ویژه‌ای داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۴ هزار و ۹۸ پرونده ثبت شده است، ادامه داد: از این تعداد حدود ۲۱ هزار و ۳۲۴ پرونده به پاسخ رسیده است.

آسترکی با بیان ترتیب تعداد پرونده ثبت شده در مناطق پانزده‌گانه تصریح کرد: تعداد پرونده‌های ثبت شده از ابتدای سال جاری تا کنون در مناطق به ترتیب ۱۳۶۰، ۷۲۷، ۲۰۷۹، ۲۰۶۲، ۲۱۵۶، ۱۵۶۶، ۲۴۴۲، ۲۸۳۵، ۷۸۴، ۲۲۲۸، ۵۶۴، ۲۱۵۵، ۱۳۴۶ و ۸۶۱ است که بخشی از آن در مجموعه دفاتر و بخشی دیگر توسط مناطق انجام شده است.

وی با بیان گزارش ماندگاری و مدت زمان انجام کار در هر مرحله گفت: مدت زمان ماندگاری در منطقه یک ۷.۶۸، منطقه دو ۴.۷۶، منطقه سه ۵.۱۴، منطقه چهار ۴.۶۶، منطقه پنج ۳‌.۹۱، منطقه شش ۴‌.۴، منطقه هفت ۶.۷۳‌، منطقه هشت ۵.۰۷، منطقه ۹ ۵.۸۸، منطقه ۱۰ ۵.۱، منطقه ۱۱ ۵.۶۹، منطقه ۱۲ ۴.۸۶، منطقه ۱۳ ۴.۳۳، منطقه ۱۴ ۶.۸۳ و منطقه ۶.۱ است.

مسئول امور هماهنگی و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در دفاتر پیشخوان سه بخش وجود دارد، ادامه داد: قسمت ثبت درخواست دفاتر که به محض مراجعه ارباب رجوع به دفاتر پیشخوان به مأمور بازدید ارجاع داده می‌شود، در قسمت طرح تفصیل دفاتر عملکرد خوبی داریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از مجموعه دفاتر پیشخوان در سال جاری خاطرنشان کرد: گرفتن اعلام موافقت نسبت به برون‌سپاری پرونده‌های بازدید، پیگیری و مکاتبات متعددی در راستای اعلام توانمندی مجموعه دفاتر پیشخوان، ایجاد زیرساخت‌های لازم، انجام مکاتبات برای دریافت درگاه پرداخت بانکی، اعلام شماره حساب مدیران دفاتر به بانک و اعلام شماره حساب مدیران دفاتر به شرکت پشتیبان سرای ۱۰ از جمله برخی این اقدامات است.

آسترکی افزود: برگزاری جلسات لازم در خصوص تعرفه‌های لازم بازدید، برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی برای کارشناسان بازدید، برگزاری جلسه مدیران دفاتر و سامانه اصرو، تهیه چارت سازمانی مدیریت شهرسازی الکترونیک و برگزاری دوره‌های آموزشی لازم در طول خدمت، سایر اقدامات انجام شده در مجموعه دفاتر پیشخوان دولت است.

وی با اشاره به تعرفه خدمات شهرداری در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: با توجه به رایزنی‌های انجام شده، تعرفه انجام بازدید پروانه‌های ساختمانی در مجموعه دفاتر پیشخوان، بابت هر پروند مبلغ ۲۱۱ هزار و ۲۰۰ در نظر گرفته شده است که از این مبلغ ۹۰ هزار تومان سهم کارشناس بازدید و باقی‌مانده سهم دفتر پیشخوان است.