مشکل آب اصفهان فقط با پروژه بهشت‌آباد رفع می‌شود
مشکل آب اصفهان فقط با پروژه بهشت‌آباد رفع می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در صدودهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: گاهی مسائلی را می‌شنویم که باید به‌خاطر آن تأسف خورد؛ سراسر این کشور متعلق به همه ایرانیان است و هیچ ایرانی نیست که بخواهد در خصوص نقطه‌ای دیگر از […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در صدودهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: گاهی مسائلی را می‌شنویم که باید به‌خاطر آن تأسف خورد؛ سراسر این کشور متعلق به همه ایرانیان است و هیچ ایرانی نیست که بخواهد در خصوص نقطه‌ای دیگر از کشور موضع منفی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر جا آبادانی باشد، افتخار آن برای همه ایرانی‌ها است، افزود: مرزها نیز اعتباری هستند و این وضعیت را که چه نقطه‌ای از آنِ کیست را مشخص نمی‌کند و همه ایران سرای ماست.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در جنگ تحمیلی دیدیم که دشمن به خوزستان و کردستان حمله کرد، اما از همه ایران جوانانی تقدیم شدند؛ طبق آمار نیز اصفهان بالاترین شهید را نسبت به جمعیت خود داشته است و هیچ‌وقت ادعا نشده که آن استان‌ها متعلق به اصفهان نیست.

قربانی خاطرنشان کرد: اینکه نسبت به سرنوشت یکدیگر بی‌تفاوت باشیم و رنج و زحمت فردی در نقطه دیگر برای ما دغدغه نباشد، برای ما یک آسیب است؛ کشاورزی که در شرق اصفهان و درختی که در مسیر زاینده‌رود خشکیده، دردی برای همه مردم ایران است.

وی تصریح کرد: انتظار به‌ویژه از مسئولان ارشد این است که نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشند و اجازه ندهند مسائل اصلی و مهم کشور به صورت منطقه‌ای تعریف شود، آنچه انجام می‌شود متعلق به سرزمین است.

وی گفت: همه جای ایران سرزمین ماست و متعلق به همه مردم، بنابراین از عزیزان در استان‌های هم جوار انتظار داریم که نسبت به موضوعات نگاه ملی داشته باشند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هم‌اکنون در شهر اصفهان بالغ بر ۳۰ درصد جمعیت مهاجر و عمده آن اهل استان‌های همجوار هستند، آیا این افراد حق حیات ندارند و مدیریت شهری آیا زباله‌های این شهروندان را جمع‌آوری نمی‌کند؟ ما باید به هر کسی که در شهر اصفهان زندگی می‌کند، خدمات ارائه کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین خدمات از جمله خدمات بیمارستان‌ها و حمل‌ونقل عمومی به مردم استان‌های همجوار ارائه می‌شود، اگر این افراد بخواهند در این شهر آرامش داشته باشند، حداقل نیاز آن‌ها که آب است باید فراهم شود.

قربانی اظهار کرد: این درخواست را از محضر مقام معظم رهبری داریم که به ترتیبی به این موضوع ورود داشته باشند تا این مشکل دیرینه رفع شود، اصل حل این مسئله فقط با بهشت‌آباد است و رویه‌های دیگر مشکل آب اصفهان را نمی‌تواند به‌صورت جدی حل کند، زیرا هر کدام از آن‌ها یک مسکن کوتاه‌مدت است.

وی گفت: جمعیت اصفهان، امکانات، آب و هوا و محیط زیست این شهر دیگر توان مهاجرپذیری را ندارد و هیچ برنامه و سیاستی نباید به این سمت برود که مهاجر افزایش پیدا کند.