شورای قرآن و عترت در مناطق تشکیل می‌شود
شورای قرآن و عترت در مناطق تشکیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهدی سیفی دبیر شورای عالی قرآنی شهرداری تهران در جلسه ای که با حضور سید مهدی صباغ شهردار این منطقه، حجت الاسلام مهدی حسان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شمیرانات، سلیمه رودکی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه و ائمه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهدی سیفی دبیر شورای عالی قرآنی شهرداری تهران در جلسه ای که با حضور سید مهدی صباغ شهردار این منطقه، حجت الاسلام مهدی حسان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شمیرانات، سلیمه رودکی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه و ائمه جماعات مساجد منتخب شمیران برگزار شد گفت: شورای عالی قرآنی شهرداری تهران با نگاه مثبت و ویژه شهردار تهران واعضای شورای شهر به آن در مناطق، ذیل شورای مدیریت قرآنی تشکیل می‌شود تا تمامی فعالیت‌ها منسجم‌تر شود.

وی افزود: محل تربیت قرآنی در مساجد، مدارس، محله و منازل است که با اتصال این چند ضلع به هم شاهد شکوفایی قرآن در محلات خواهیم بود. این طرح به زودی به سراهای محلات ابلاغ می‌شود تا دگرگونی و نظم بخشی لازم انجام و مسئولان خانه‌های قرآن و عترت که افرادی هستند با صلاحیت مدیریت قرآنی محله، کار را با جدیت دنبال کنند.

سیفی همچنین بر تشکیل دارالقرآن‌های مرکزی در هر منطقه تاکید کرد و ادامه داد: دارالقرآن ها در ساختمان های مناسب در مناطق فعال شوند و تا قبل از ماه رمضان شاهد احیای جلسات قرآنی در محلات خواهیم بود.

سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک نیز با اعلام آمادگی سراهای محلات برای توسعه فعالیت‌های قرآنی گفت : در حوزه قرآن جلساتی در سراهای محلات داشتیم و دغدغه‌ها را بررسی کردیم و این ظرفیت احیا خواهد شد و نیاز است برنامه‌ها و مراسم‌های قرآنی با حضور اساتید قرآنی و معرفی جوانان قرآنی در محلات رونق بیشتری بگیرد.

وی افزود: این فعالیت‌ها باید به سمتی برود که برای جوانان جذاب باشد و آنها را جذب کند چرا که قرآن و  محبت اهل بیت اگر همراه خانواده‌ها و جوانان باشد سپر بسیار موثری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از دو تن از نوجوانان فعال قرآنی تجلیل و احکام اعضای شورای عالی قرآن و عترت منطقه یک تنفیذ شد.

انتهای پیام/