مسیحیان و مسلمانان پا به پای هم در دفاع از کیان کشور حضور داشته‌اند
مسیحیان و مسلمانان پا به پای هم در دفاع از کیان کشور حضور داشته‌اند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در دیدار با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران اظهار کرد: در اصفهان ادیان مختلف الهی در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود. وی افزود: ارامنه ایران […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در دیدار با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران اظهار کرد: در اصفهان ادیان مختلف الهی در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود.

وی افزود: ارامنه ایران و یهودیان منهای تعداد جمعیت خود در مجلس شورای اسلامی صاحب نماینده هستند و افتخار می‌کنیم که در اصفهان جلفا را داریم، سال‌هاست که همزیستی مسالمت‌آمیز بین مسلمانان و مسیحیان و یهودیان در این شهر وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه متأسفانه شاهد ظلم علیه مسلمانان فلسطین هستیم، گفت: دنیا شاهد این ظلم و جنایت ضد بشری است، اما مدعیان حقوق بشر در این زمینه سکوت کرده‌اند. از رهبران مسیحیت می‌خواهیم این جنایات را محکوم کنند و اجازه تداوم این اتفاقات را ندهند.

وی با اشاره به تعداد بالای شهدای ارامنه در اصفهان گفت: مسیحیان و مسلمانان در صلح و جنگ در کنار یکدیگر بودند و پا به پای هم در دفاع از کیان کشور حضور پیدا کردند و شهدایی تقدیم کردند.

مسیحیان و مسلمانان پا به پای هم در دفاع از کیان کشور حضور داشته‌اند

زندگی مسالمت‌آمیز با دیگر ادیان از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است

مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: همه ما هم میهن هستیم و از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که در قانون اساسی بر زندگی مسالمت‌آمیز با دیگر ادیان تاکید شده است.

وی افزود: جامعه مسیحیان کشور در همه عرصه‌های اداری، انقلابی و دیگر جایگاه‌ها حضوری کم‌نظیر دارند و این مایه افتخار است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: امروز کشور ما جایگاهی امن در دنیا دارد و همین موضوع پشتوانه‌ای برای نهضت مقاومت در سراسر جهان است.

وی خطاب به ارامنه افزود: ندای مظلومیت جهان اسلام و آزادی‌خواهان را شما نیز در سراسر جهان بلند کنید، از پاپ اعظم و رهبران مسیحیان جهان توقع و انتظار بیشتری است تا دشمنی مستکبران را از چهره تاریخ بشر بزدایند.

مسیحیان و مسلمانان پا به پای هم در دفاع از کیان کشور حضور داشته‌اند

بانوان ارامنه هنر خود را به اصفهانی‌ها آموختند

فرزانه کلاهدوزان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمثیل اسقف اعظم بسیار زیبا بود و نشان از فکر زیبا، آزاداندیشی و جوانمردی و تسلط ایشان به تاریخ است؛ مسئله فلسطین را هیچ آزاداندیشی در جهان به این زیبایی توصیف نکرده است.

وی افزود: ارامنه اصفهان در این همزیستی هنر خود را به ما نیز آموختند و بسیاری از هنرهای دستی را از بانوان ارمنی فراگرفته‌ایم که قابل توجه است و ما اکنون در حال استفاده از این میراث هستیم.

مسیحیان و مسلمانان پا به پای هم در دفاع از کیان کشور حضور داشته‌اند

تجهیز بیمارستان عیسی بن مریم (ع) به کمک خیریه‌های بهداشتی و درمانی

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهدای ارامنه گفت: شهدای زیادی در هشت سال دفاع مقدس از ارامنه تقدیم میهن اسلامی شده‌اند که همواره یاد و خاطره آن‌ها باقی است.

وی در خصوص بیمارستان عیسی بن مریم (ع) گفت: بیماران به نیت شفاخانه و بهره‌مندی از روح مسیحایی حضرت عیسی (ع) به این بیمارستان می‌روند. طی دو سال گذشته با خیریه این بیمارستان در ارتباط بودم؛ هدف ما تجهیز این بیمارستان و خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به ارامنه و مسلمانان است.