ضرورت ترویج فرهنگ قصه‌ و قصه‌گویی در دستور کار مدیریت شهری
ضرورت ترویج فرهنگ قصه‌ و قصه‌گویی در دستور کار مدیریت شهری
شهردار شهرکرد گفت: باید ترویج فرهنگ قصه‌ و قصه‌گویی در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار گیرد و شهرداری همواره به دنبال توسعه شهری از جهات مختلف به ویژه فرهنگی و اجتماعی بوده است.

محمدحسین واحدیان در مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که با همکاری این سازمان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرهنگ قصه‌گویی در رشد و تعالی شهری گفت: باید فرهنگ قصه‌ و قصه‌گویی در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار گیرد و شهرداری همواره به دنبال توسعه شهری از جهات مختلف به ویژه فرهنگی و اجتماعی بوده است.

وی افزود: علیرغم توسعه عمرانی و آبادانی شهر که نیاز مردم است، آموزش و فرهنگ‌سازی نیز باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد زیرا کار فرهنگی بر روی روح و روان انسان اثرگذار بوده و یکی از نیازهای اساسی بشر است.

واحدیان اضافه کرد: قصه‌گویی ابزاری برای هویت‌بخشی به شهروندان است چراکه شهرنشینی با شهروندی تفاوت دارد و شهروندان باید نسبت به مسائل شهر احساس مسئولیت داشته باشند تا مطالبه‌گری کنند به همین دلیل می‌توان با استفاده از ابزار قصه‌گویی به بیان مسائل وارائه راهکارهای ارزنده در مورد آن‌ها پرداخت.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه قصه گویی نقش بی بدیل در ارتقای فرهنگ شهروندی و آموزش شهروندی ایفا می کند، اظهار کرد: آموزه‌های شهروندی برگرفته از آداب و سبک زندگی است و با زبان هنر و قصه و داستان می‌توان زندگی درست را به مردم آموزش داد.

وی تاکید کرد: شهرداری شهرکرد و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری باید در راستای رشد و تعالی هر چه بیشتر شهر فرهنگ قصه و قصه‌گویی را جزو ارکان اساسی فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند.

  • نویسنده : آرمانشهر چهارمحال و بختیاری/سما عسگری