ضرورت ارائه آموزش به تولیدکنندگان بادام در شهرستان سامان
ضرورت ارائه آموزش به تولیدکنندگان بادام در شهرستان سامان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _سه‌شنبه دوم اسفند_ در جلسه رسیدگی به مشکلات موجود در زمینه ارزآوری و صادرات بادام در شهرستان سامان استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: باید آموزش به صادرکنندگان بادام در شهرستان سامان به‌صورت ویژه توسط مراجع ذی‌ربط انجام شود. وی با اشاره به اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _سه‌شنبه دوم اسفند_ در جلسه رسیدگی به مشکلات موجود در زمینه ارزآوری و صادرات بادام در شهرستان سامان استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: باید آموزش به صادرکنندگان بادام در شهرستان سامان به‌صورت ویژه توسط مراجع ذی‌ربط انجام شود.

وی با اشاره به اینکه با بازاریابی، علاوه بر کشور هندوستان در سایر بازارهای جهانی می‌توان از تعیین نرخ صادرات محصولات به‌خصوص بادام توسط افراد خاص جلوگیری کرد، افزود: پیشنهاد می‌شود از شرکت‌های باربری استان تناژی بار تریلی‌ها بر اساس بیمه نامه برای مشخص شدن میزان بادام خروجی از استان استعلام شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: عملکرد این استان در زمینه تولید بادام برای سال آینده را نمی‌توان قضاوت کرد و با توجه به شرایط آب‌وهوایی به‌طورقطع، بسیار پایین‌تر است.

وی دلیل اصلی مهاجرت صادرکنندگان به نجف‌آباد را عملیاتی‌نشدن تعهدات ارزی از سال ۸۹ به بعد دانست و گفت: باید مسئولان امر شرایط را به گونه‌ای مهیا کنند که دست دلالان بیگانه قطع و نتیجه و سود مثبت متوجه باغداران شهرستان سامان شود.

چهلگردی با بیان اینکه اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان چهارمحال‌وبختیاری باید موضوع شهرک بادام و انجمن آن را جدی‌تر دنبال کند و تخصصی‌تر برای احیای آن گام بردارد، تصریح کرد: باید تولید مزارع بادام میانگین‌گیری و به‌صورت دقیق برآورد شود که برای اجرای این مهم اهتمام متولیان آن ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه آمار صادرات بادام از استان چهارمحال‌وبختیاری باید توسط متولیان امر بررسی و اصلاح شود، گفت: در این صورت اختلاف فاحش در آمار تولید و صادرات رفع خواهد شد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه گمرک استان باید عوامل صادرات بادام این استان از طریق گمرک سایر استان‌ها را بررسی کند، افزود: موضوع چگونگی صادرات بادام از استان چهارمحال‌وبختیاری مهم است، لذا باید موارد در کمیته تخصصی شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت مطرح شود و راهکارهای مطلوب برای رفع مشکلات این صنعت اتخاذ شود.

وی با اشاره به نصب کنتورهای برق هوشمند کنترل از راه دور در پمپاژهای حاشیه رودخانه زاینده‌رود و ایجاد نگرانی و تشویش اذهان باغداران اظهار کرد: پس از رسیدن به اتفاق نظر در خصوص میزان تولید و صادرات بادام از سوی اتاق بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری، کلاس‌های آموزشی ویژه برای تولیدکنندگان بادام در شهرستان سامان باید در دستور کار قرار گیرد.