شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد موظف به راه‌اندازی پایش تصویری شدند
شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد موظف به راه‌اندازی پایش تصویری شدند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سیدعلی احمدزاده شامگاه _پنجشنبه، هفتم دی_ در نشست کمیسیون سرقت با اشاره به اینکه سرقت پدیده شومی است و به لحاظ روحی و روانی به شدت به افراد و جامعه آسیب وارد می‌کند، اظهار کرد: امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی محدود […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سیدعلی احمدزاده شامگاه _پنجشنبه، هفتم دی_ در نشست کمیسیون سرقت با اشاره به اینکه سرقت پدیده شومی است و به لحاظ روحی و روانی به شدت به افراد و جامعه آسیب وارد می‌کند، اظهار کرد: امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی محدود است و اینکه بخواهیم همه کارها را نیروی انتظامی انجام دهد، محقق شدنی نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها، نیروی انتظامی را در کاهش و مهار سرقت‌ها یاری کنند، افزود: پایش تصویری در تکالیف شهرداری‌ها دیده شده‌است که از محل ارزش افزوده مبلغی را برای پایش تصویری در شهرهای بزرگ یاسوج، دهدشت و گچساران هزینه کند و در سایر مناطق استان به تناسب، به سیستم پایش تصویری مجهز شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی برای تأمین امنیت مردم و کاهش سرقت‌ها، گفت: آمار ارائه شده نیروی انتظامی در بسیاری از شاخص‌ها از جمله نسبت جرایم، سرقت‌ها و سایر موارد رو به کاهش و امیدوار کننده‌است.

وی در خصوص سرقت از عشایر تصریح کرد: به‌دلیل پراکندگی عشایر امکان پوشش نیروی انتظامی به حد کافی نیست و موضوع سرقت از درون خود عشایر باید چاره‌اندیشی شود.

احمدزاده با اشاره به اینکه طبق گزارش نیروی انتظامی سرقت احشام در برخی مناطق استان کاهش داشت، خاطرنشان کرد: چهار و ۵۰۰ کیلومتر جاده عشایری در استان وجود دارد و اماکن پوشش این منطق توسط نیروی انتظامی وجود ندارد، لذا از ظرفیت بسیج عشایر و طوایف مختلف عشایر برای کاهش سرقت احشام عشایر استفاده شود.

وی در خصوص گزارش مطرح شده نیروی انتظامی از وضعیت جاده پاتاوه به دهدشت، گفت: دیداری با وزیر راه و شهرسازی داشتیم که دستور داد موضوع روشنایی و تهویه تونل‌های این محور به قید فوریت نصب شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تقاطع گندی‌خوری، افزود: این تقاطع و تقاطع سوق هر چه سریع‌تر توسط راهداری به مناقصه گذاشته شوند و راهداری و راه و شهرسازی دستور وزیر را سریعاً اجرایی کنند تا نظر نیروی انتظامی جلب شود.