ورود نخستین محموله واگن مترو پایتخت طی یکسال آینده
ورود نخستین محموله واگن مترو پایتخت طی یکسال آینده

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز سروری امروز _سه‌شنبه دوم آبان‌ماه_ در یکصدوهشتادوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سفر اخیر شهردار تهران به چین اظهار کرد: این سفر بسیار موفقیت‌آمیز بوده که در همین راستا خط احداث ۷۹۱ واگن با حضور شهردار تهران در چین افتتاح […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز سروری امروز _سه‌شنبه دوم آبان‌ماه_ در یکصدوهشتادوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سفر اخیر شهردار تهران به چین اظهار کرد: این سفر بسیار موفقیت‌آمیز بوده که در همین راستا خط احداث ۷۹۱ واگن با حضور شهردار تهران در چین افتتاح شد.

وی افزود: بر اساس توافقی که انجام شده اولین محموله واگن طی ۱۲ ماه آینده وارد تهران خواهد شد که این اتفاق بزرگی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اتوبوس‌های برقی، تاکسی و موتورسیکلت‌های برقی گفت: برنامه‌هایی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: موضوع شهر هوشمند در مدیریت شهری حائز اهمیت است و در این راستا شهردار تهران از یک شهر هوشمند در چین بازدیدی داشته است، همچنین در ارتباط با مسکن از چین بازدید داشتند که امیدواریم از این تجارب در شهر تهران بهره بگیریم.

سروری تصریح کرد: امیدواریم از تجاربی که از کشور چین وجود دارد در بخش‌های مختلف استفاده کنیم و ظرف امسال و سال آینده بتوانیم این سال‌ها را به عنوان سال‌های حمل‌ونقل عمومی نام‌گذاری کنیم.

۶۵ درصد شهروندان تهرانی از کم‌تحرکی رنج می‌برند

حسین اوجاقی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۶۵ درصد مردم شهر تهران دچار کم‌تحرکی هستند، اظهار کرد: میانگین فعالیت بدنی در تهران ۱۳ دقیقه است و ۵۰ درصد از استانداردهای جهانی فاصله دارد.

وی با بیان اینکه چهار دسته ورزش شامل تعلیم تربیتی، ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وجود دارد افزود: در راستای ترویج ورزش همگانی و استعدادیابی، همچنین کمک به ورزش قهرمانی شهرداری تهران رویداد قهرمان شهر را با نگاه به افزایش سرانه ورزش در پایتخت برگزار کرده است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه توجه به نخبگان ورزشی مشوق شهروندان به ورزش است و علاوه بر این ورزشکاران در موضوعاتی مانند اخلاق نیز می‌توانند الگو باشند، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر از تعدادی از مدال آوران تهرانی در مسابقات آسیایی هانگژو همچون سید کیا حسینی، ملیکا امیدوند و… که مدال آوران مسابقات آسیایی هانگژو بودند، تقدیر کردند.