ستاد مهر شهرداری اصفهان آغاز به‌کار کرد
ستاد مهر شهرداری اصفهان آغاز به‌کار کرد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، در آستانه مهرماه و آغاز سال تحصیلی، آئین آغاز به‌کار ستاد مهر و بهره‌برداری از ناوگان و تجهیزات جدید حمل‌ونقل عمومی در اصفهان با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان برگزار شد. در این مراسم از ۲۸ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی شده، ۳۸ دستگاه موتورسیکلت و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آستانه مهرماه و آغاز سال تحصیلی، آئین آغاز به‌کار ستاد مهر و بهره‌برداری از ناوگان و تجهیزات جدید حمل‌ونقل عمومی در اصفهان با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان برگزار شد.

ستاد مهر شهرداری اصفهان آغاز به‌کار کرد

در این مراسم از ۲۸ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی شده، ۳۸ دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه برقی، ۲۴ دستگاه ون جدید و نرم‌افزارهای جدید و جامع حمل‌ونقل رونمایی شده است.

فعالیت ۹۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر از ابتدای مهر ۱۴۰۲

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان امروز _پنجشنبه سی‌ام شهریورماه_ در نوزدهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان»، با محوریت آغاز به‌کار ستاد مهر شهرداری اصفهان و بهره‌برداری از ناوگان و تجهیزات جدید حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: پایانه ترکیبی عاشق‌آباد یکی از ظرفیت‌های حمل‌ونقل عمومی شهر به شمار می‌رود؛ این پایانه از یک طرف خطوط اتوبوسرانی و از سوی دیگر ایستگاه مترو دارد، بعضی از خطوط ون نیز از محلات محروم همچون دهنو به این محل منتقل می‌شود، همچنین تجهیزاتی از جمله دوچرخه و استفاده از این وسیله نقلیه در این پایانه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در آینده پارک‌سوار خودرو در این پایانه ترکیبی پیش‌بینی شده است تا در روزهای آتی شهروندان بتوانند از این ظرفیت بهره ببرند، افزود: توسعه پایانه‌های درون شهری از جمله سیاست‌های مدیریت شهری به شمار می‌رود در این راستا مشابه این پایانه ۱۲ پایانه دیگر پیش‌بینی شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه ستاد مهر از چندین ماه قبل با به‌روزرسانی تجهیزات شهری کار خود را آغاز کرد، تصریح کرد: اولین موضوع این ستاد نیاز به تقویت اتوبوسرانی بود که در این راستا بازسازی، تعمیر و خرید اتوبوس جدید و تأمین راننده در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا بازسازی ۲۰ دستگاه اتوبوس به صورت کامل انجام شد، همچنین هشت دستگاه اتوبوس از اتوبوس‌های جدید و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس با تعمیراتی که انجام شده به ناوگان افزوده می‌شود.

حق شناس اظهار کرد: حدود ۴۰۰ راننده اتوبوسرانی نیز به ناوگان اضافه شده است که بر این اساس از ابتدای مهرماه ۹۰۰ دستگاه اتوبوس به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با بیان اینکه به‌منظور تشویق شهروندان، استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی روز اول مهرماه به صورت رایگان است، گفت: ورود ون به ناوگان حمل‌ونقل عمومی با مشارکت وزارت کشور و شهرداری محقق شد، بر این اساس از ۵۰ ون خریداری شده، ۲۹ ون در اختیار قرار گرفته که پنج دستگاه مخصوص جانبازان و معلولان تجهیز شده و ۲۴ ون دیگر برای خطوط محلی و کم مسافر مثل محل دهنو به ایستگاه عاشق‌آباد استفاده می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه تاکنون با کمک سازمان تاکسیرانی ۴۰۰ دستگاه تاکسی بازسازی شده است، افزود: امسال سامانه «سفیر مهر» برای نخستین‌بار برای شفاف‌سازی مسیرها، کرایه‌ها و خدمات‌دهی بهتر به والدین راه اندازی شد، بر این اساس تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر از دانش آموزان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

سامانه پایش آلودگی هوا در ستاد مهر با همکاری اداره محیط زیست استان رونمایی می‌شود که ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های فرابخشی با سایر دستگاه‌ها از جمله پلیس راهور انجام شده است، تصریح کرد: شناورسازی ساعات فعالیت ادارات، تفاوت در زمان گشایش مدارس مقاطع مختلف و استقرار اکیپ‌های کنترل و نظارت و پلیس راهور برای روان‌سازی ترافیک از دیگر تصمیم‌های شورای ترافیک، برای تسهیل عبور و مرور در آستانه مهرماه است.

حق شناس با بیان اینکه اکیپ‌های ترافیک به‌منظور روان‌سازی و رفع گلوگاه‌های ترافیکی با همکاری شرکت نیک‌اندیش از اول مهرماه مستقر خواهند شد، خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی در خارج و داخل مدارس توسط شهرداری صورت گرفت، همچنین تاکنون ۶۰ مدرسه که در ترافیک شهر مؤثر بوده شناسایی شده است تا مشکلات آن بررسی و تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای نیز با آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت حیاط مدارس برای سوارشدن دانش آموزان در سرویس مدارس امضا شده است، اظهار کرد: سامانه پایش آلودگی هوا در ستاد مهر با همکاری اداره محیط زیست استان رونمایی می‌شود که ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی را به یکدیگر متصل می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: اقدامات فرهنگی با مشارکت سازمان فرهنگی در سطح شهر صورت گرفته بر این اساس فضای شهری و تابلوهای اطلاع رسانی برای فرهنگ‌سازی عبور و مرور همزمان با بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

وی افزود: توسعه ناوگان اتوبوسرانی، ایستگاه‌های مترو و رفع گلوگاه‌های ترافیکی از دیگر اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان محسوب می‌شود.

تعامل شهرداری و آموزش و پرورش برای آماده‌سازی شهر در ایام مهر

شهرام صانعی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در نوزدهمین برنامه به احترام مردم اصفهان، با محوریت آغاز به کار ستاد مهر و بهره‌برداری از ناوگان و تجهیزات جدید حمل و نقل عمومی اظهار کرد: موضوع پروژه مهر در آموزش و پرورش از نیمه دوم فروردین ماه آغاز و موضوعات مختلف پیگیری می‌شود؛ در این راستا سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان و فرم مدارس حالتی برون سپاری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مناطق شهری در خصوص خط‌کشی خطوط عابر پیاده، رفع مشکلات چراغ‌های راهنمایی و مسائل ترافیکی با آموزش و پرورش و مدارس همکاری داشتند، ادامه داد: طی نامه آموزش و پرورش به مدیران مدارس، با همکاری مدیران مناطق شهری شهرداری و مشارکت با انجمن اولیا و مربیان برای رفع مشکلات مدارس اقدام شد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان در زمینه خط‌کشی مسیرها، نصب چراغ‌های راهنمایی و علائم ترافیکی و احداث ایستگاه‌های دوچرخه با انجمن‌های اولیا و مربیان تعامل خوبی داشته است، تصریح کرد: آرامش و آسایشی که سرویس مدارس به اولیا می‌دهند، بسیار اهمیت دارد و در نظم فکری خانواده‌ها مؤثر است، از این رو نظم‌بخشی سرویس مدارس یک موضوع مهم در پروژه مهرماه آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: چالشی که پس از ایام کرونا و تعطیلی مدارس داشتیم، کاهش چشمگیر تعداد رانندگان سرویس و کمبود شدید راننده بود که با همت سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تا حدودی این مشکلات رفع شد و در نهایت به سمت هوشمندسازی سامانه سرویس مدارس حرکت کردیم.

صانعی اظهار کرد: تعداد ۱۲۰۰ سرویس مدرسه را به بیش از پنج هزار سرویس افزایش دادیم و در حال حاضر با هوشمندسازی سامانه سرویس مدارس تحت عنوان سفیر مهر، شاهد تسهیل این امر و آرامش خاطر خانواده‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هر هوشمندسازی نیازمند یک فرهنگ‌سازی است از این رو امیدواریم تا سال آینده مشکلات احتمالی ناشی از سامانه تا سال آینده با مشارکت شهروندان اصفهان رفع شود.

استفاده از ظرفیت مجاز سرویس مدارس برای امنیت دانش‌آموزان

سرهنگ علی بختیاری، جانشین پلیس راهور اصفهان در این مراسم اظهار کرد: پلیس راهور در کنار مدیریت شهری یک خانواده است از این رو امیدواریم با همکاری بتوانیم سال تحصیلی را با امنیت پیش ببریم.

وی با تاکید بر لزوم برقراری نظم و امنیت در ایام بازگشایی مدارس و رعایت قانون توسط همه شهروندان، گفت: در خصوص سرویس مدارس تأکید می‌شود از ظرفیت مجاز وسایل نقلیه استفاده شود و بیش از ظرفیت اقدام به سوار کردن مسافر نکنند تا خطری دانش‌آموزان را تهدید نکند.

جانشین پلیس راهور اصفهان تاکید کرد: در خصوص ظرفیت سرویس مدارس باید فرهنگ سازی انجام شود.