پل پیاده راه،منظری از مجمع الجزایر شناور
پل پیاده راه،منظری از مجمع الجزایر شناور
پروژه "جزایر شناور" تلاشی است برای ترکیب زیرساخت ها در فضای عمومی در شهری با تراکم بالا. در آینده، شهرهای ما ممکن است تعداد زیادی از این فضاها را داشته باشند.

ترجمه اختصاصی پایگاه خبری آرمانشهر خبر / مترجم مسعود مسلمی

معماران: FHCA

حوزه: ۱۰۰۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۲۰

پیشینه پروژه

Vanke، به عنوان عامل ادغام سه شبکه در منطقه Longgang، شنژن ، از (FCHA) برای طراحی سیستم ترافیک مزمن این منطقه دعوت کرد که شامل برنامه ریزی جامع سیستم ترافیک ۸ پل بود. FCHA مسئول برنامه ریزی، معماری، طراحی منظر و ساماندهی سیستم ترافیک مزمن این منطقه شد. این بار ما پل شماره ۲ را با بالاترین درجه ادغام معماری و منظر ((جزایر شناور)) معرفی می کنیم.

پل شماره ۲ در کنار محل استقرار نظام اداری دولت منطقه مرکزی لونگانگ واقع شده است و مجتمع تجاری میدان ونکه را به میدان فروشگاه جهانی تجارت، فاز دوم منطقه مسکونیTianyu ، خیابان عابر پیاده و غیره متصل می کند. در بالای جاده دژنگ و در خیابان Longxiang واقع شده است. پل مذکور یک راهرو چشم انداز دو طبقه است که چندین سیستم حیاتی و عامل را بهم متصل می کند. تراکم جریان افراد در پایگاه زیاد است؛ جریان پیچیده و وضعیت فعلی مختلط است. در عین حال با کمبود سرانه فضای فعالیت مدنی مواجه و بیشتر فضای پیرامون پارک بسوی چشم انداز طبیعی قرار گرفته که با محتوای فعالیت نسبتاً منفرد است. بنابراین از فضای راهرو طبقه دوم می توان برای ایجاد یک مکان تفریحی شهری برای حل مشکلات ترافیکی و بهبود کیفیت منطقه استفاده کرد.

استراتژی طراحی

باید یک کمربند سبز تفریحی در یک شهر شلوغ باشد،

باید یک حضور منحصر به فرد در یک شهر همگرا باشد،

و همچنین باید به نوعی یک محافظ طبیعی از شهرهای مصنوعی باشد!

مفهوم طراحی

هر جزیره در این جزایر شناور، منحصر به خودش و برجسته است خود در دنیای پر سر و صدا افراد مختلف است. مردم می توانند فضای خود را در اینجا پیدا کنند، به جمعیت ملحق شوند و در عین حال مستقل از جمعیت حاضر باشند.

این طرح از طریق یک سری تجزیه و تحلیل جریان مردمی، خط دید مناظر، نیازهای عملکردی و غیره، ساختار برنامه ریزی و طرح پل شماره ۲ را بدست آورد و با مفهوم “جزایر شناور” منظره را عمیق تر کرد – کاربران همچون آب به یک جزیره سرازیر می شوند. فضای عرشه پل بر اساس کوتاهترین مسیر مشترک جریان پیاده پیش بینی شده از هم جدا می شود تا فضای جزیره با اندازه ها و شکل های مختلف تشکیل شود و فعالیت های مختلفی که نیازهای متنوع را می بایست برای گروه های مختلف فراهم کند روی آن قرار گیرد. این طرح نه تنها نیازهای اساسی یک پل پیاده راه را برآورده می کند بلکه امکان گسترش فضای عرشه را نیز می دهد و سعی دارد پل را به معنای سنتی به یک پارک جالب تبدیل کند.

جزیره یولین

در اینجا در جزیره یولین با ترکیب فضای سبز و صندلی مکانی برای اوقات فراغت طراحی می کنیم. از چوب پلاستیک، صفحه آلومینیوم و ترازو به عنوان مصالح استفاده می شود و شکل منحنی فضایی، حس قوی ادغام را تشکیل می دهد. ما handroanthus chrysanthus را به عنوان درختکاری انتخاب می کنیم؛ امیدواریم که مردم در این مرکز شلوغ شهر بتوانند خود را در یک مکان سبز احساس کنند! جایی که آنها می توانند سرعت متشنج زندگی را پایین بیاورند و از آرامش لحظه ای لذت ببرند.

جزیره اسپری (Spray)

در منطقه ای که جمعیت بیشترین تمرکز را دارد یک میدان اسپری طراحی کردیم که یک فضای استفاده چند منظوره نیز می باشد. در اینجا بستر کمی پایین تر طراحی شده؛ یک ساحل کم عمق که به طور طبیعی در روز بارانی تشکیل می شود؛ مردم و کودکان می توانند در آب آن بازی کنند. دستگاه فواره برای تنظیم میزان خروجی آب و هوا و همزمان بعنوان یک جذابیت برای عابرین طراحی شده است. این یک میدان عمومی است! در تعطیلات ویژه، اینجا می تواند به محل فعالیت خارج از منطقه با حرکت آونگی تبدیل شود. افراد می توانند با خیال راحت و آزاد در اینجا بدوند.

جزیره لذت

ما با استخر درخت برای طراحی برخی از جزایر موج دار برای ایجاد یک احساس مجسمه سازی خالص و منظره ترکیب شده ایم. از Terrazzo و چوب پلاستیک برای ایجاد یک مکان شیب دار برای دویدن و بازی آزاد مردم استفاده می شود که مناسب کودکان و جوانان نیز هست. اینجا اغلب می توانید اسکیت غلتک، اسکیت بورد، دوچرخه سواری و سایر فعالیت ها را مشاهده کنید.

جزیره سرزندگی

در این ناحیه ما یک المان درختی احاطه شده توسط نیمکت ها را طراحی کردیم و باغچه ها را با یک سیکل گلدهی آشکار (همیشه سبز) کاشتیم. این منطقه نزدیک به مدرسه است که می تواند فضای بیشتری را برای والدین و فعالیت های بعد از مدرسه برای دانش آموزان فراهم کند. در انتهای جنوبی پل، ما یک میدان فعالیت و فضای پله ای طراحی کرده ایم که می تواند لحظات گذران اوقات فراغت را برای ساکنان اطراف فراهم کند.

ساخت سایبان و مجسمه سازی

سرتاسر عرشه پل یک سایبان پیوسته وجود دارد که خطوط اصلی جابجایی و دسترسی را به صورت سری بهم متصل می کند ضمن آنکه علاوه بر اتصال راه پله و آسانسور بایکدیگر، عملکرد سایه افکنی و محافظت در برابر باران را فراهم می کند. ما می خواستیم یک نقطه عطف روی پل برای دیدن شهر تا نقاط جنوبی آن ایجاد کنیم، بنابراین یک المان فلزی درختی با جلوه روشنایی اسپری طراحی کردیم که در میدان به سمت بالا می پیچد. امیدواریم این ساختارها باعث شناخت بهتر و علاقه بیشتر برای فضا باشد.

پروژه “جزایر شناور” تلاشی است برای ترکیب زیرساخت ها در فضای عمومی در شهری با تراکم بالا.

در آینده، شهرهای ما ممکن است تعداد زیادی از این فضاها را داشته باشند.

ترجمه اختصاصی پایگاه خبری آرمانشهر خبر / مترجم مسعود مسلمی