زیرساخت‌های ضروری برای ارائه خدمات در سطح منطقه فراهم می‌‎شود
زیرساخت‌های ضروری برای ارائه خدمات در سطح منطقه فراهم می‌‎شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، امیر مختارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مساحت منطقه دو شهری ارومیه طبق طرح تفصیلی قبل ۱۷ میلیون متر مربع بود که با ابلاغ طرح میان‌کار جدید این مساحت به بیش از ۲۴ میلیون و ۳۹۸ هزار مترمربع افزایش پیدا کرده است. وی با بیان اینکه در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

امیر مختارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مساحت منطقه دو شهری ارومیه طبق طرح تفصیلی قبل ۱۷ میلیون متر مربع بود که با ابلاغ طرح میان‌کار جدید این مساحت به بیش از ۲۴ میلیون و ۳۹۸ هزار مترمربع افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در این راستا فعالیت‌های عمرانی و طرح‌های شهری نیز افزایش پیدا کرده است، افزود: روستای بادکی به‌تازگی به محدوده شهر در منطقه دو الحاق شده و شهرداری در این راستا اقداماتی را آغاز کرده است.

شهردار منطقه دو ارومیه خاطرنشان کرد: شهر همواره در حال توسعه است و محدوده‌های جدیدی اضافه می‌شود، اما زیرساخت‌های مناطق الحاق شده در حد انتظارات نیست.

وی تاکید کرد: با همکاری مدیریت شهری و شرکت‌های خدمات‌رسان و با توجه به سفر اخیر استاندار آذربایجان‌غربی به منطقه بادکی، در تلاش هستیم امسال زیرساخت‌های ضروری را فراهم کنیم.

مختارزاده با اشاره به بعضی اراضی پایین‌دست شهر که در این منطقه واقع شده است، تصریح کرد: اراضی این مناطق پیش‌تر کشاورزی بوده است و برخی افراد این زمین‌ها را تفکیک یا تقسیم کرده‌اند، اما اصول شهرسازی و رعایت استاندارد حداقلی در احداث معابر و کانال‌های آب‌های سطحی رعایت نشده و شهرداری برای ارائه خدمات با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

وی ادامه داد: لایروبی کانال‌های آب‌های سطحی را در دستور کار قرار داده‌ایم، چراکه ۶۰ درصد آب‌های سطحی شهر از محدوده منطقه دو خارج می‌شود.

شهردار منطقه دو ارومیه گفت: لایروبی کانال گل‌سرخ، شهید دین‌پرست، شهید آیدین کریمی، باغ رضوان و ابوذر به پایان رسیده است و امیدواریم طبق مکاتبات انجام شده با امور منابع آب و فاضلاب، لایروبی محدوده‌های خارج از شهر نیز انجام شود.