ترکیب هیأت عالی نظارت استان‌ها در انتخابات شوراها مشخص شد
ترکیب هیأت عالی نظارت استان‌ها در انتخابات شوراها مشخص شد
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس در تشریح نشست این کمیسیون گفت: در این نشست هیأت عالی نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها در انتخابات شوراها مشخص شد و به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر علی حدادی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست اخیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: ادامه اصلاح قانون انتخابات شوراها در این نشست انجام شد، در جلسات قبلی کمیسیون ترکیب هیأت نظارت مرکزی بر انتخابات مطرح شده بود. نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ترکیب هیأت عالی نظارت استان‌ها در انتخابات شوراها در این نشست به تصویب رسید، اظهار داشت: بر این اساس سه نفر نماینده مجلس به پیشنهاد مجمع نمایندگان هر استان، رئیس کل دادگستری استان و مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان در هر استان عضو این هیأت خواهند بود که تا پیش از این صرفا سه نفر نماینده مجلس در آن حضور داشتند.

وی افزود: همچنین ترکیب هیأت عالی نظارت شهرستان نیز به این ترتیب مصوب شد که سه نفر به پیشنهاد نمایندگان مجلس هر شهرستان، یک نفر حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق با پیشنهاد مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان استان و رئیس دادگستری شهرستان در آن حضور داشته باشند.

حدادی ادامه داد: همچنین چگونگی بررسی صلاحیت های روستایی در سطح بخش انجام شده و در شهرستان تأیید می شوند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی موضوع ترکیب هیأت عالی نظارت استان‌ها در انتخابات رسید و برای ارائه به صحن مجلس ارسال می شود./