دستگاه‌ها با پرداخت عوارض، شهرداری را در خدمت‌رسانی به مردم تنها نگذارند
دستگاه‌ها با پرداخت عوارض، شهرداری را در خدمت‌رسانی به مردم تنها نگذارند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا محمد نورصالحی امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ در نطق پیش از دستور صدونوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک اعیاد ماه مبارک رجب اظهار کرد: در روزهای پرفیض و برکتی هستیم؛ روزهای اخیر، مراسم باعظمت اعتکاف در سراسر کشور و اصفهان برگزار شد که […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا محمد نورصالحی امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ در نطق پیش از دستور صدونوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک اعیاد ماه مبارک رجب اظهار کرد: در روزهای پرفیض و برکتی هستیم؛ روزهای اخیر، مراسم باعظمت اعتکاف در سراسر کشور و اصفهان برگزار شد که انبوهی از جوانان و نوجوانان جلوه‌هایی از معنویت و روحانیت را تجلی دادند.

وی افزود: از همه کسانی که در سطح شهر و استان، برای برگزاری این مراسم پشتیبانی لازم را صورت دادند، تشکر می‌کنیم؛ این مراسم هر سال باشکوه‌تر برگزار می‌شود و امیدواریم ذخیره معنوی برای جوانان و آثار پر خیر آن گره‌گشای مشکلات کشورمان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری این کلان‌شهر گفت: جلسات کمیسیون‌های تخصصی شورا با موضوع بررسی بودجه از هفته پیش آغاز شد؛ بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد تومان، بودجه شهرداری و بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری و سازمان‌ها است و در تعیین این عدد، هدف ما افزایش هزینه‌ها نبوده، اما رشد قیمت‌ها در همه زمینه‌ها از جاری و دستمزد و هزینه‌های تمام شده خدمات سبب افزایش بودجه شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها بر این است که سال جاری حدود ۹۰ درصد بودجه محقق شود، گفت: برای دریافت بعضی مبالغ از افرادی که به شهرداری بدهی دارند، تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است که تا بیستم اسفند می‌توانند از آن استفاده کنند. با توجه به اینکه سال جدید با افزایش قیمت‌ها مواجه می‌شویم، شهروندان می‌توانند با استفاده از این فرصت تخفیف، تسویه‌حساب لازم را انجام دهند و در ادامه آن مراحل صدور پروانه انجام می‌شود.

نورصالحی بیان کرد: برای سال آینده به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل نیازمندی‌هایی از جمله ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس داریم و در بودجه سال آینده نیز پیش‌بینی شده است که به‌رغم افزایش بی‌رویه قیمت خرید ناوگان، این اقدام انجام شود و زیرساخت‌های شهر متناسب با نیاز روز مردم افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: تأکید ما نسبت به دستگاه‌هایی است که بعضی درآمدها بر اساس قوانین باید از سوی آن‌ها تأمین شود؛ این پرداخت‌ها گاهی با تأخیر یا پرداخت نشدن مواجه است، به‌ویژه در حوزه عوارض ارزش افزوده که از دستگاه‌ها می‌خواهیم مدیریت شهری اصفهان را تنها نگذارند و منابعی که در بودجه پیش‌بینی شده است در موعد مناسب پرداخت شود تا شهرداری نیز خدمات خود را تا آخرین روزهای سال به‌نحو مطلوبی انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حوزه حمل‌ونقل شامل مترو و اتوبوس، حداکثر عددی که از مردم دریافت می‌شود، بیش از ۱۵ درصد قیمت تمام شده نیست و بالغ بر ۸۵ درصد قیمت از سایر درآمدهای شهر تأمین می‌شود تا خدمات مناسبی به مردم ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا قبل از پایان بهمن، بهترین بودجه برای ارائه خدمات به مردم و اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها را مصوب کنیم تا سال آینده در حوزه انجام تکالیف برعهده مدیریت شهری سالی پررونق داشته باشیم.