جایگاه قانونی شهرداری برای تشکیل دبیرخانه ساختمان پایدار تبیین شود
جایگاه قانونی شهرداری برای تشکیل دبیرخانه ساختمان پایدار تبیین شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در نشست تخصصی اعلان فراخوان ارزیابی و شناسایی ساختمان پایدار شهر اصفهان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ معاونت شهرسازی و معماری روی موضوع انرژی، مطالعاتی را انجام داده است؛ در این فرایند نواقص و ابهامات موجود پیرامون نحوه اجرا […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در نشست تخصصی اعلان فراخوان ارزیابی و شناسایی ساختمان پایدار شهر اصفهان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ معاونت شهرسازی و معماری روی موضوع انرژی، مطالعاتی را انجام داده است؛ در این فرایند نواقص و ابهامات موجود پیرامون نحوه اجرا در دستورالعمل‌ها و ضوابط با مطالعات به ویژه با مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر برطرف شد.

وی افزود: در این راستا باید به‌درستی جایگاه قانونی شهرداری و معاونت شهرسازی برای تشکیل دبیرخانه ساختمان پایدار تبیین شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه در قوانین و آئین‌نامه بالادستی به نظر می‌رسد تشکیل این دبیرخانه به سمت معاونت عمرانی استانداری هدایت شود، ادامه داد: آمادگی کامل داریم تا در یک اقدام و تفاهم‌نامه مشترک با سازمان نظام مهندسی ساختمان، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دانشگاه‌ها دبیرخانه را تشکیل و به سمت اجرا حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: پس از سال‌ها برگزاری نشست و انجام اقدامات و فرایندها، باید به سمت اجرا پیش برویم تا نمود این جلسات و تلاش‌ها به سطح شهر آید.

مهدویان خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی این موضوع باید ابتدا بستر ترغیب، سپس رقابت و در گام بعد بستر را برای ابعاد قانونی مهیا کنیم و تمام ساختارهای قانونی آن را فراهم کرد تا در زمان اجرا شاهد نباشیم که سیستم‌های نظارتی به شهرداری بگوید از نظر قانونی چه مسئولیتی داشتید که ورود کردید.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات به حوزه اجرا بازمی گردد، گفت: به‌عنوان مثال همه به مبحث ۱۹ و جزئیات آن آگاه هستند، اما در فرایندی که یک سوی آن مجری و سوی دیگر ناظر وجود دارد، یک شکاف در ابتدا و انتهای فرایند وجود دارد که باید اصلاح شود.