پیگیری اعطای نشان ملی آتش‌نشان فداکار به صالح امانی
پیگیری اعطای نشان ملی آتش‌نشان فداکار به صالح امانی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز گفت: مدیریت شهری خود را موظف به حمایت از صالح امانی آتش نشان حادثه دیده تبریزی می داند و در این راستا پیگیر اخذ نشان ملی آتش‌نشان فداکار برای صالح امانی است. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار به مناسب هفته آتش نشانی و خدمات ایمنی با حضور […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز گفت: مدیریت شهری خود را موظف به حمایت از صالح امانی آتش نشان حادثه دیده تبریزی می داند و در این راستا پیگیر اخذ نشان ملی آتش‌نشان فداکار برای صالح امانی است.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار به مناسب هفته آتش نشانی و خدمات ایمنی با حضور در منزل صالح امانی آتش نشان فداکار تبریزی ضمن قدردانی از زحمات این خانواده اظهار کرد:  شهرداری تبریز با تمامی توان در کنار این خانواده خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیگیر اعطای نشان ملی آتش نشان فداکار از سوی وزارت کشور به صالح امانی هستیم، ادامه داد: با حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری خود را موظف به حمایت از این قهرمان دلیر می داند و در کنار مجموعه شهرداری دیگر ارگان ها هم باید نگاه حمایتی داشته باشند.

شهردار تبریز آتش نشانان قهرمان تبریز را پیشقدم در کمک رسانی به شهروندان خواند و گفت: آتش نشان ها برای نجات همنوع خود، جان خود را به خطر می اندازند و هفته گرامیداشت و روز آتش نشانی بهترین فرصت برای قدردانی از رشادت های این قشر دلسوز است.

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه وظیفه قانونی مدیریت شهری حمایت از آتش نشان فداکار صالح امانی است، تصریح کرد: صالح امانی، فداکاری کرده و در این راه دچار عارضه شدیدی شده است و نیاز به پرستاری طولانی مدت دارد. بر همین اساس شورا و شهرداری در کنار خانواده این قهرمان بوده و از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز با اشاره به اینکه بار اصلی درمان این آتش نشان بر دوش خانواده و پدرشان است، ابراز کرد: صالح امانی  در عملیات اطفای حریق دچار حادثه شده و دوره های درمانی را در بیمارستان های متعددی طی کرده و در حال حاضر در مداوای خانگی به سر می برد.

سعید صالح نیا با اعلام اینکه طبق دستور شهردار و تاکید اعضای شورای اسلامی شهر، حمایت از این قهرمان تداوم دارد، افزود: در این زمینه با مصوبه شورای اسلامی شهر مساعدت هایی انجام گرفته و همچنین به صورت مستمر پیگیر برخی موارد هستیم به طوری این آتش نشان دوبار در هر هفته فیزیوتراپی شده و به صورت هفتگی نیز توسط متخصصان ارتوپد و مغز ویزیت می‌شود.

در این دیدار، شهرام دبیری، رئیس، روح‌الله دهقان‌نژاد، نائب رئیس، حکیمه غفوری، یاسین بجانی و همکاران صالح امانی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز،  یعقوب هوشیار را همراهی کردند.

صالح امانی آتش نشان فداکار تبریز در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ طی حادثه آتش سوزی رخ داده در ساختمانی واقع در کوی فردوس تبریز جان پدر و دختر گرفتار در میان شعله های آتش را نجات داده و خود در این حادثه دچار مصدومیت شده است.