تصویب لایحه بومی‌سازی بخشنامه‌های دولتی با قوانین و ضوابط شهرداری در شورای شهر اصفهان
تصویب لایحه بومی‌سازی بخشنامه‌های دولتی با قوانین و ضوابط شهرداری در شورای شهر اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، لایحه پیشنهاد بومی‌سازی بخشنامه‌های دولتی با قوانین و ضوابط مورد عمل در شهرداری امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در صدوبیستمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، به تصویب رسید. اصغر کشاورزراد، معاون عمرانی شهرداری اصفهان درباره این لایحه اظهار کرد: این پیشنهاد با هدف اینکه در روند […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، لایحه پیشنهاد بومی‌سازی بخشنامه‌های دولتی با قوانین و ضوابط مورد عمل در شهرداری امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در صدوبیستمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، به تصویب رسید.

اصغر کشاورزراد، معاون عمرانی شهرداری اصفهان درباره این لایحه اظهار کرد: این پیشنهاد با هدف اینکه در روند اجرای پروژه‌های عمرانی کم‌ترین مشکل و مغایرت رخ دهد، ارائه شده است.

وی افزود: با رعایت قوانین حاکم بر شهرداری، این فرایند در حدود اختیارات شهرداری انجام می‌شود.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بدون شک شورا، بستری مشورتی دارد که می‌تواند فرایند این موضوع را تسهیل کند.

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: نفس این پیشنهاد بسیار خوب است، اما آئین‌نامه معاملات و بخشنامه و دستورالعمل‌ها صرفاً برای اقدامات عمرانی به شهرداری‌ها ارسال می‌شود و به‌صورت ویژه به حوزه عمرانی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: این سوال مطرح است که آیا این کارگروه به آئین‌نامه‌های حوزه خدمات شهری نیز می‌پردازد و می‌تواند آن را بومی‌سازی کند؟

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مراقب باشیم این فرایند موجب حذف رقابت میان پیمانکاران بخش خصوصی نشود.

مرتضی حسام‌نژاد، نماینده شهرداری در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: این پیشنهاد به‌صورت اختصاصی برای اجرا در حوزه تخصصی معاونت عمران است.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این کارگروه کنار گذاشتن بخشی از دستورالعمل‌های محدود کننده و لحاظ کردن الزامات است که در حقیقت به نوعی ترغیب و دعوت از بخش خصوصی را به همراه دارد.