رتبه اول تبریز در حوزه سرمایه گذاری در ایران/ معرفی ۵۰ پروژه استارتاپی در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری
رتبه اول تبریز در حوزه سرمایه گذاری در ایران/ معرفی ۵۰ پروژه استارتاپی در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز گفت: تبریز در حوزه سرمایه گذاری رتبه اول را در بین کلانشهرهای کشور دارد و یکی از قطب‌های اقتصادی ایران است. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در دیدار با رودرا گاوراو، سفیر هند در ایران اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری تبریز جایگاه بالایی داشته و در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز گفت: تبریز در حوزه سرمایه گذاری رتبه اول را در بین کلانشهرهای کشور دارد و یکی از قطب‌های اقتصادی ایران است.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در دیدار با رودرا گاوراو، سفیر هند در ایران اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری تبریز جایگاه بالایی داشته و در حوزه های مختلف جهان‌شهر شناخته می‌شود.

وی افزود: تبریز با ۲ میلیون نفر ظرفیت انسانی جایگاه مهمی در بین شهرهای ایران داشته و شهرداری این کلانشهر به عنوان یکی از نهادهای شهری جایگاه ویژه‌ای دارد.

هوشیار خاطرنشان کرد: تبریز به لحاظ تاریخی، گردشگری و صنعتی ظرفیت بالایی دارد و به جهت واقع‌شدن در جاده ابریشم و موقعیت جغرافیایی آن با کشورهای دیگر، موضوع سرمایه‌گذاری در این منطقه دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی اضافه کرد: مجموعه های صنعتی قوی همچون صنایع غذایی، فولاد و معدن در تبریز  فعال هستند و در حوزه های مس و طلا نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

شهردار تبریز با اشاره به جایگاه علمی تبریز نیز اعلام کرد: تبریز یکی از شهرهای دانشگاهی ایران بوده و ۱۰۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل در دانشگاه های این شهر هستند.

وی با اشاره به پاکی هوای تبریز از ابتدای سال جاری تا به امروز یادآور شد: تبریز در حوزه محیط زیست پاک‌ترین شهر ایران است و در کنار آن توجه ویژه به حوزه حمل و نقل و هوشمندسازی امور شهری شده است.

هوشیار با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ در دو بخش نیز گفت: یکی از ویژگی های مهم همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، استفاده از فناوری های نوین و استارتاپ ها است که ۵۰ پروژه استارتاپ در همایش همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳  معرفی می‌شود.

وی ضمن دعوت از علاقمندان سرمایه‌گذاری و تجار هندی برای همایش سرمایه‌گذاری بین المللی تبریز ۲۰۲۳، ابراز امیدواری کرد توسعه اقتصادی خوبی بین دو کشور اتفاق بیافتد.

رودرا گاوراو، سفیر هند در ایران نیز در این دیدار اظهار کرد: مدیریت نوین شهری در تبریز اقدام خوشحال‌کننده‌ و در عین حال چالشی برای شهرهای تاریخی و سنتی است.

وی افزود: مطالعات زیادی درباره تبریز داشتم و این شهر نه تنها در حوزه تاریخ، بلکه در حوزه‌های علمی و ادبی نیز پیشرو است.

گاوراو،  با اشاره به ظرفیت علمی و دانشگاهی تبریز  اعلام کرد: هند در سال جاری پرجمعیت‌ترین کشور جهان می‌شود  و تحصیل جوانان هندی در کشورهای دیگر از نظر اقتصادی برای ما به صرفه است.

وی اضافه کرد: تلاش خود را برای معرفی بهترین شرکت‌های هندی جهت شرکت در همایش سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ انجام خواهیم داد و در کنار آن زمینه حضور دانشجویان هندی برای تحصیل در ایران را فراهم می‌کنیم.

سفیر هند تأکید کرد: استارت اپ مقوله خوبی برای معرفی در همایش سرمایه‌گذاری است و هند به عنوان کشوری صنعتی می‌تواند در حوزه معدن و استارت اپ ها با تبریز ارتباط داشته باشد.

گاوراو خاطرنشان کرد: علاقمند به تبادل  استاد و دانشجو بین دانشگاه‌های تبریز و هند هستیم و در کنار آن هند مسلمانان شیعه زیادی دارد که می‌تواند محلی برای توسعه صنعت توریسم بین ایران و هند باشد.