حفر ۱۷حلقه چاه جذبی در منطقه ۸
حفر ۱۷حلقه چاه جذبی در منطقه ۸

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ طرح توسعه و ساماندهی شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی با حفر ۱۷حلقه چاه جذبی در سطح نواحی سه گانه منطقه هشت به اجرا درآمد و با تداوم حفر ۱۰ چاه‌ جذبی دیگر تعداد چاه های جذبی منطقه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ طرح توسعه و ساماندهی شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی با حفر ۱۷حلقه چاه جذبی در سطح نواحی سه گانه منطقه هشت به اجرا درآمد و با تداوم حفر ۱۰ چاه‌ جذبی دیگر تعداد چاه های جذبی منطقه به بیش از ۷۰۰ حلقه چاه جذبی می رسد.

در این راستا علاوه بر احداث شبکه جمع آوری آب های سطحی، حفر ۱۷ چاه جذبی در نقاط آبگیر و معابری که امکان انتقال آب از طریق شبکه و جدول وجود ندارد انجام شد و پیش بینی ۱۰ حلقه دیگر نیز برابر نیاز اعلامی از نواحی سه گانه در دست اقدام قرار دارد. 

 در این طرح پایش میدانی و شناسایی تمامی نقاط آب گیر این منطقه توسط کارشناسان اداره مسیل ها و قنوات در دستور کار معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۸ است.

گفتنی است این اقدام شهرداری منطقه۸ با توجه به ضرورت برنامه های اجرایی در جلوگیری از سرازیر شدن آب های سطحی در معابر ومسائل زیست محیطی و طرح توسعه و ساماندهی شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی انجام می‌شود.

همچنین حفر چاه های جذبی نقش زیادی در حفظ و احیا سفره های زیر زمینی دارد و تقویت سفره های زیر زمینی و جلوگیری از هدر رفت سیلاب ها و آبگرفتگی معابر از مزایای حفاری چاه های جذبی است.

انتهای پیام/