ششمین سالانه هنرهای شهری «نوبهار کرمان» برگزیدگان خود را شناخت
ششمین سالانه هنرهای شهری «نوبهار کرمان» برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، هادی کاربخش دبیر رویداد امروز _شنبه بیست و سوم دی_ با اشاره به اینکه ششمین سالانه هنرهای شهری کرمان ویژه دریافت آثار هنرمندان با محوریت ماه رمضان و عید نوروز بوده است، اظهار کرد: با انتشار فراخوان رویداد در آبان سال جاری، از […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، هادی کاربخش دبیر رویداد امروز _شنبه بیست و سوم دی_ با اشاره به اینکه ششمین سالانه هنرهای شهری کرمان ویژه دریافت آثار هنرمندان با محوریت ماه رمضان و عید نوروز بوده است، اظهار کرد: با انتشار فراخوان رویداد در آبان سال جاری، از هنرمندان سراسر استان برای دریافت طرح و اثر دعوت کردیم.

وی با بیان اینکه بررسی نحوه جانمایی طرح‌ها و آثار با هماهنگی شهرداران و معاونین خدمات شهری و طی جلسات متعدد صورت گرفته است، افزود: در مدت زمان یک ماه بالغ بر ۱۸۰ طرح و اثر از ۷۵ هنرمند دریافت شد که شامل مجسمه‌های ماندگار شهری، دیوارنگاری، المان‌ها و طرح‌های نوروزی، زیباسازی پل‌های عابر پیاده و … بودند.

دبیر رویداد با اشاره به حضور آقایان بهروز دارش، جمشید حقیقت شناس، علیرضا مهدی زاده، بابک کوچکی و رضا الله دادی از اساتید برجسته هنرهای تجسمی در تیم داوری، گفت: بررسی آثار طی فرآیندی زمان‌بر انجام شد و تمامی آثار با دقت قضاوت شدند.

ششمین سالانه هنرهای شهری «نوبهار کرمان» برگزیدگان خود را شناخت

وی ادامه داد: از میان آثار دریافتی، هشت اثر برگزیده شد که دو اثر بدون قید نام هنرمند تقدیم به شهدای ترور ۱۳ دی کرمان شده است و ۲۵ اثر نیز از ۲۰ هنرمند به عنوان آثار مشروط با نظر هیئت داوران اصلاح و به عنوان طرح‌های شایسته تقدیر شناخته شدند.

کاربخش با بیان اینکه به تمامی شرکت کنندگان در رویداد گواهی ارائه اثر تقدیم خواهد شد، تصریح کرد: به زودی با برگزیدگان جلساتی برگزار و برای اجرای طرح‌ها تصمیم گیری می‌کنیم تا در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۹ اسفند از آثار رونمایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری کرمان از هنرمندان شرکت کننده در این رویداد حمایت خواهد کرد، افزود: برخی از آثار در سال جدید و با توجه به مناسبت‌های پیش رو با نظارت مستقیم معاونت سیما، منظر و زیباسازی اجرا و نصب می‌شوند تا فضای شهر کرمان متحول شود.

دبیر ششمین سالانه هنرهای شهری کرمان با ابراز خرسندی از احیا این رویداد پس از توقف ده ساله، خاطرنشان کرد: با توجه به مغفول ماندن فضای تاریخی کرمان، امیدواریم برای سال‌های آینده ضمن استمرار این رویداد، برای برپایی رویدادهای هنری دیگر نیز برنامه‌ریزی کنیم.

ششمین سالانه هنرهای شهری «نوبهار کرمان» برگزیدگان خود را شناخت

رویداد هنرهای شهری فرصتی برای کشف استعدادهای هنرمندان کرمانی است

محمدرضا کمساری نایب رئیس شورای شهر کرمان نیز در این مراسم با تشکر از حضور و استقبال هنرمندان از ششمین سالانه هنرهای شهری، گفت: خوشحالیم بعد از سال‌ها مسیری که به انجام کار اساسی در حوزه زیباسازی کمک می‌کند، به جریان افتاده است.

وی بر لزوم استمرار چنین رویدادهایی توسط مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: ان شاءالله بتوانیم با همراهی و خلق ایده‌های جذاب تلاش کنیم و در مسیر زیباسازی شهر قدم‌های خوبی برداریم و زمینه‌ای ایجاد شود تا همه هنرمندان و صاحبان فکر و هنر بتوانند آثار خوبی ارائه دهند.

عضو شورای سیاستگذاری ششمین سالانه هنرهای شهری کرمان ادامه داد: کرمان متعلق به همه مردم است و یقین داریم که هنرمندان ایرانی و خصوصاً هنرمندان کرمانی می‌توانند خودشان را ثابت کنند که این رویداد نمونه‌ای از آن بود که اساتید نیز به آن اذعان داشتند.

ششمین سالانه هنرهای شهری «نوبهار کرمان» برگزیدگان خود را شناخت

استمرار رویدادهای هنری شهری موجب تحول در زیباسازی کرمان می‌شود

سعید شعرباف شهردار کرمان نیز در ادامه با قدردانی از دست‌اندرکاران رویداد، کرمان را به لحاظ هنری عنی دانست و اظهار کرد: کرمان به لحاظ هنر ایرانی برجسته است و عناصر برجسته‌ای دارد که ویژه شهر کرمان و مزیت رقابتی شهر کرمان هستند.

وی با اشاره به اینکه استعدادهای هنری شهر کرمان آنگونه که باید در فضاهای شهری بروز و ظهور نیافته است، گفت: باید بپذیریم که متناسب با تاریخ و هنر کرمان و توانمندی‌های کرمان خروجی متناسب و قابل دفاع نیست.

شهردار کرمان ضرورت کشف استعدادهای هنری کرمان را خواستار شد و با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بومی در ششمین سالانه هنرهای شهری، گفت: هنر قابل مرزگذاری نیست اما برای ما اولویت این بود که از توان هنرمندان استان کرمان استفاده کنیم.

وی استمرار این رویداد را موجب تحول در زیباسازی شهر دانست و ادامه داد: اکران طرح‌هایی با ترکیب ملی و مذهبی در نوروز امسال که با ماه رمضان نیز تقارن دارد، می‌تواند زیبایی خاصی را برای شهر ایجاد کند.

ششمین سالانه هنرهای شهری «نوبهار کرمان» برگزیدگان خود را شناخت

ششمین سالانه هنری‌های شهری «نوبهار کرمان» در ادامه با تقدیر از آقایان دانیال محمودآبادی، محمدمسلم سعید، سعید کارآمد، مهران فرزانه، طاهر محمودآبادی، عمران حمیدی به عنوان صاحبان آثار برگزیده و خانم‌ها الهه لولویی، بهاره محمدرضایی رنجبر، بهشته برهانی، حجت سالارمحمدی، حمزه حیدری فر، زهره زاهدی پور، سیده سارا حسینی، سارا رزمجویی، سحر یزدی، سمانه سالارمحمدی، فاطمه رجب قانع، فاطمه عفیفی، مهرناز محرابیان، فاطمه مؤمنی، فروغ فروزنده، مهتاب رشیدی راوری، مهدیه دهقانی، مهسا اسدی توانا، مهسا سلجوقی نژاد، هانیه فیروزآبادی و آقایان مجتبی دهش، محمدحسین سعید، محمدباقر محسنی، محمدصالح ستاری، مرتضی پورنخعی به عنوان صاحبان آثار شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.

ششمین سالانه هنرهای شهری «نوبهار کرمان» برگزیدگان خود را شناخت

ششمین سالانه هنرهای شهری «نوبهار کرمان» برگزیدگان خود را شناخت

ششمین سالانه هنرهای شهری «نوبهار کرمان» برگزیدگان خود را شناخت