بیست و دومین قرار خدمت شهرداری تبریز در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن برگزار شد
بیست و دومین قرار خدمت شهرداری تبریز در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، بیست و دومین قرار خدمت شهرداری تبریز در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یوم الله ۲۲ بهمن عصر امروز برگزار شد. به گزارش شهریار، دومین جلسه از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز عصر امروز با حضور شهردار تبریز و معاونان وی، رئیس و اعضای […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

بیست و دومین قرار خدمت شهرداری تبریز در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یوم الله ۲۲ بهمن عصر امروز برگزار شد.

به گزارش شهریار، دومین جلسه از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز عصر امروز با حضور شهردار تبریز و معاونان وی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، شهردار منطقه ۱ و مدیران این منطقه و همچنین نمایندگانی از اصحاب رسانه تبریز برپا شد.

پس از برگزاری دو دوره سلسله جلسات قرار خدمت در قالب ۱۰ جلسه در هر دوره، این دور از این قرارهای خدمت با رویکردی متفاوت تر شامل سه آیتم بررسی مشکلات منطقه از دیدگاه اصحاب رسانه، بررسی عملکرد سال جاری و بودجه سال آینده و ملاقات مردمی از هفته گذشته آغاز و عصر امروز با برگزاری دومین جلسه آن تداوم یافت.

شهردار تبریز در این جلسه گفت: بیست و دومین قرار خدمت را در آستانه ۲۲ بهمن به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم آثار این جلسات در راستای حل مشکلات مردم و توسعه تبریز در تمام حوزه‌ها بوده و موجب شود نوع نگاه به توسعه در تبریز، نگاهی جهانشهر باشد.

احصای مشکلات محلات منطقه ۱ توسط چهار رسانه محلی

دومین قرار خدمت از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز با حضور خبرنگاران پایگاه های خبری یازاکو، بیداری آذربایجان، هم‌نوا و شهریار نیوز برگزار شد.

طبق اعلام یعقوب هوشیار شهردار تبریز، اصحاب رسانه به عنوان ارکان اصلی سومین دور قرارهای خدمت شهرداری با احصاء مشکلات محلات و نگاه دقیق و ریزبینانه به عنوان بازوان مدیریت شهری نقش عمده ای دارند.

بر همین اساس، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با صدور فراخوان دعوت از اصحاب رسانه و اعلام آمادگی چهار رسانه برای حضور در این جلسه اقدام کرد. در نهایت مشکلات احصاء شده در حوزه شهرداری منطقه ۱ توسط این رسانه‌ها در قالب یک کلیپ در جلسه امروز قرار خدمت پخش و موارد مطرح شده در آن مورد بررسی قرار گرفت.

پس از پخش کلیپ اختصاصی مشکلات منطقه ۱ از دیدگاه رسانه شهردار تبریز در این خصوص گفت: به استناد مشکلات بیان شده از سوی رسانه‌ها، تدبیری برای رفع آنها اندیشیده شده و در بودجه سال بعد مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امور ارتباطات منطقه موارد مطرح شده توسط رسانه‌ها در جلسات قرار خدمت را مجلد و در اختیار شهردار منطقه قرار می‌دهد، افزود: هر کدام از این مشکلات حل شود، نتیجه آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

هوشیار با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۱ بافت برخوردار و کم برخوردار دارد، از لزوم ارائه تدبیر برای احداث های غیرمجاز در منطقه سخن گفت و در عین حال از برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای این موضوع جهت اجرا در سال آینده خبر داد.

شهردار تبریز لزوم توجه به مدیریت بحران و شهر امن را یکی از مهمترین موضوعات در بودجه ۱۴۰۲ دانست و گفت: تمام مجموعه‌ها باید با هم افزایی و مشارکت فعال در زمینه مدیریت بحران نقش ایفا کنند.

وی ضمن تسلیت و اظهار همدردی در خصوص حادثه زمین لرزه ترکیه و سوریه، گفت: این موضوع باید تلنگری برای ما در حوزه بحران شهری باشد که آگاه بوده و در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشیم.

بررسی بودجه سال آینده شهرداری منطقه ۱ تبریز

در ادامه این جلسه حمید شاهوردی شهردار منطقه ۱ تبریز برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ این منطقه را تشریح کرد.

شهردار منطقه ۱ تبریز گفت: در بودجه سال آینده منطقه، ۱۴۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی و خدمات دهی به محلات حاشیه نشین گنجانده شده است.

به گفته شاهوردی، بودجه منطقه ۱ در سال آینده دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه و بخش پایانی دومین قرار خدمت از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز، شهردار تبریز به همراه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان و مدیران شهرداری و شهردار منطقه ۱ با تعدادی از شهروندان ساکن در این منطقه دیدار و گفتگو کرد.