رصد ویژه حدود ۲۰۰ پروژه شهری توسط شورای شهر اصفهان
رصد ویژه حدود ۲۰۰ پروژه شهری توسط شورای شهر اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود و مباحثی که جزو طرح‌ها و لوایح نیست، اما از جمله موارد مهم شهر است، در این جلسه مورد بحث قرار می‌گیرد. وی افزود: در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود و مباحثی که جزو طرح‌ها و لوایح نیست، اما از جمله موارد مهم شهر است، در این جلسه مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی افزود: در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای شهر اصفهان، بحث و گفت‌وگو در رابطه با موضوعات مالی و اقتصادی با حضور شهردار و معاون مالی و اقتصادی در مورد نحوه تأمین منابع مالی برای پروژه‌های مهمی که تعداد آن کم نیست و اعداد و ارقام موردنیاز آن قابل توجه است، انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اعضای شورا از این جهت که نحوه پیگیری‌ها و تأمین بودجه و منابع برای هزینه‌های جاری و عمرانی چگونه است، نگرانی‌هایی داشتند که این موضوع در زمانی حدود سه‌ونیم ساعته به‌صورت مشروح مورد بحث قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، در سال جاری بالغ بر ۱۰۰۰ پروژه در نظر گرفته است که حدود ۱۰۰ مورد شاخص و ۱۰۰ مورد مهم منطقه‌ای محسوب می‌شود و علاوه بر جلساتی که در شهرداری برای رصد آن انجام می‌شود، این حدود ۲۰۰ پروژه مهم به‌صورت ویژه توسط شورا مورد رصد قرار می‌گیرد و ماهانه پیشرفت آن پیگیری می‌شود.

نورصالحی با بیان اینکه گزارش شش‌ماهه پروژه‌های شهرداری در جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد، تاکید کرد: پروژه‌های شاخص در یک ماه اخیر پیشرفت خوبی داشته و بیشتر این پروژه در حال اجرا یا طراحی است.

در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان بخشی از تکمیل پروژه مرکز همایش‌ها دیده شده است، البته اعضای شورا طرحی ارائه کردند که در حال بررسی است تا شهرداری برنامه خود برای تکمیل این پروژه را ارائه کند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین پروژه‌های شهر اصفهان خط دو مترو و رینگ چهارم است که جدا از کمیسیون تلفیق، به‌صورت مستمر در کمیسیون‌های مختلف همچون حمل‌ونقل و عمران رصد می‌شود، اما پروژه‌های مهم منطقه‌ای همانند بعضی پیاده‌روسازی‌ها، احداث فضای سبز و مراکز فرهنگی در این جلسه مورد رصد قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سامانه ارتباطات مردمی شهرداری ارتقای خوبی پیدا کرده و جزو برترین‌های شهرها است، گفت: در زمینه ارتباط مردم، نحوه انتقال مشکل شهروندان به مسئولان، خروجی این ارتباط و بازخوردی که دریافت می‌شود، در جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورا گزارش مفصلی از سوی حوزه روابط عمومی شهرداری دریافت شد.

وی با بیان اینکه در ادامه جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورا، تفریغ بودجه سازمان آرامستان‌ها بررسی و تصویب شد که باید در جلسه علنی نیز مطرح شود، اضافه کرد: همچنین بازدیدی از فعالیت‌های عمرانی مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای نیز انجام شد.

نورصالحی اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان بخشی از تکمیل پروژه مرکز همایش‌ها دیده شده است، البته اعضای شورا طرحی ارائه کردند که در حال بررسی است تا شهرداری برنامه خود برای تکمیل این پروژه را ارائه کند.