تمهیدات برای رفع مشکل ترافیک آرامستان همدان اندیشیده شود
تمهیدات برای رفع مشکل ترافیک آرامستان همدان اندیشیده شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز _چهارشنبه نوزدهم بهمن_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با موضوع اداره آرامستان باغ بهشت با اشاره به وجود مباحثی پیرامون مباحث حقوقی اداره آرامستان تصریح کرد: معتقد هستم این مباحث باید بین دو مجموعه مدیریت شود. وی ادامه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز _چهارشنبه نوزدهم بهمن_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با موضوع اداره آرامستان باغ بهشت با اشاره به وجود مباحثی پیرامون مباحث حقوقی اداره آرامستان تصریح کرد: معتقد هستم این مباحث باید بین دو مجموعه مدیریت شود.

وی ادامه داد: شهروندان انتظارات بیشتری از آرامستان در ارائه خدمات، نظافت و آسفالت دارند که امیدواریم با تعامل بیشتر خدمات بهتری در حوزه‌های مختلف در باغ بهشت همدان ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ترافیک موجود در آرامستان تشدید شده است و در روزهای پایانی سال نیز بدتر خواهد شد، گفت: باید تمهیداتی به منظور رفع مشکل ترافیکی آرامستان اندیشیده شود که بهبود وضعیت آسفالت و خط‌کشی برای پارک خودروها در کاهش این مشکل تأثیرگذار است.

سازمان اوقاف، تخصص لازم برای نگهداری و توسعه آرامستان را ندارد

حمید بادامی‌نجات، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیریت شهری به دنبال کسب منفعت از آرامستان نیست، افزود: شهرداری به دلیل داشتن منابع مالی، امکانات و نیز نظارت شورا و انتقال راحت مطالبات شهروندان به مدیریت شهری امکان مدیریت بهتر آرامستان را داد.

وی با اشاره به مشکلات بین شهرداری و اداره اوقاف در خصوص مدیریت آرامستان همدان افزود: هدف ما خدمت‌رسانی به مردم است و سازمان اوقاف، تخصص خود را در خصوص نگهداری و توسعه آرامستان ندارد و این مهم، تخصص شهرداری بوده و با توجه به این امر می‌تواند مدیریت آن را به شهرداری واگذار کند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان در خصوص طبق قانون اساسی مصوبات شورای اسلامی شهر و مورد تأیید کمیته انطباق فرمانداری، لازم‌الاجرا است، گفت: طبق مصوبه گذشته، مدیریت آرامستان باید به شهرداری واگذار شود، چراکه منابع مالی اوقاف کفاف مدیریت آن را نمی‌دهد.

شهرداری پیگیر احقاق حقوق خود در خصوص مالکیت آرامستان است

سیدمسعود حسینی، شهردار همدان نیز در این جلسه نیز با اشاره به تعامل و ارتباط مدیریت شهری با ادارات و دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: قانون فصل‌الخطاب است و فضاهای اختلافات دستگاه‌های اجرایی با هم نباید باعث به تعویق افتادن خدمت‌رسانی به شهروندان شود.

وی درباره رفع اختلافات بین اداره اوقاف و شهرداری پیرامون آرامستان همدان نیز گفت: شهرداری پیگیر احقاق حقوق خود بر اساس قانون در خصوص مالکیت آرامستان است و هرچه قانون رأی دهد به آن تمکین می‌کنیم، شهرداری آمادگی خدمت‌رسانی در آرامستان را دارد.

شهردار همدان با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال اضافه کرد: تعامل لازم درباره بازارچه‌های ارائه مستقیم محصولات با اداره کل اوقاف داریم و اداره اوقاف در نقاط مختلف شهر اراضی را در اختیار شهرداری قرار داده است.