بررسی مطابقت زیست محیطی ساختمان‌ها با استفاده از اپلیکیشن‌های جدید
بررسی مطابقت زیست محیطی ساختمان‌ها با استفاده از اپلیکیشن‌های جدید

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، یک استارت آپ فرانسوی بنام “بیلدی” در حال توسعه اپلیکیشنی برای تسهیل ممیزی فنی ساختمان ها و انطباق آنها با استانداردهای زیست محیطی است که به عنوان یک مزیت برای بهبود بهره وری انرژی پارک املاک فرانسه کاربرد خواهد داشت. شهریار تبریز/آذر کریم‌زاده: “بیلدی” یک استارت آپ فرانسوی است […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

یک استارت آپ فرانسوی بنام “بیلدی” در حال توسعه اپلیکیشنی برای تسهیل ممیزی فنی ساختمان ها و انطباق آنها با استانداردهای زیست محیطی است که به عنوان یک مزیت برای بهبود بهره وری انرژی پارک املاک فرانسه کاربرد خواهد داشت.

شهریار تبریز/آذر کریم‌زاده: “بیلدی” یک استارت آپ فرانسوی است که متخصص در ممیزی فنی ساختمان ها بوده و متشکل از ۳۵ عضو است. این شرکت که توسط کوین لوپورت و توماس فلترین در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد، به تازگی با اعلام افزایش سهام خود تا ۸ میلیون یورو جهت توسعه پلتفرم خود، به مدیران کمک می کند تا ساختمان ها را با استانداردهای زیست محیطی جدید مطابقت داده و بهبود بهره وری انرژی را در پارک املاک و مستغلات ارتقاء دهند. این دور دوم تامین مالی برای این استارت آپ املاک است که قبلاً ۱.۳ میلیون یورو در سال ۲۰۱۹ افزایش سهام داشته است.

به طور مشخص، این شرکت یک پلتفرم وب برای بهره برداری از داده های ساختمان ایجاد کرده که به عنوان یک ابزار تصمیم گیری برای کمک به مشتریان خود در بازسازی املاک خود عمل می کند. بنابراین برنامه توسعه یافته توسط  “بیلدی” امکان ردیابی مجموعه های مختلف داده در مورد تجهیزاتی که گرمایش، تهویه مطبوع یا حتی ایمنی در برابر آتش را فراهم می کند را ممکن می سازد. به گفته این شرکت، این نوآوری برای بازرسان ساختمان تا ۴۰ درصد در زمان صرفه جویی می کند. این برنامه به طور خاص به لطف استفاده از فناوری تجزیه و تحلیل تصویر کار می کند که روی عکس یک پلاک، نشانه هایی مانند نام تجاری، مدل، قدرت یا حتی مشخصات فنی تجهیزات را تشخیص می دهد.

یک ممیزی در برابر حکم نوسازی ساختمان

به لطف تجزیه و تحلیل این داده ها، “بیلدی” می تواند مشتریان خود را از طول عمر تجهیزات، مطابقت آنها با تغییرات استانداردهای زیست محیطی مطلع کند و در نتیجه به آنها ایده هایی جهت مدیریت تجهیزات خود بدهد و در صورت نیاز، آنها را با تجهیزات کارآمدتر که بیشتر با تحول اکولوژیکی مطابقت دارند جایگزین نماید.

لایحه این ممیزی، به ویژه با توجه به فرمان ۲۳ جولای ۲۰۱۹، معروف به “فرمان سوم”، که اهدافی را برای کاهش مصرف انرژی نهایی ساختمان ها تعیین می کند تصویب شد. این اهداف عبارتند از حداقل ۴۰٪ در سال ۲۰۳۰، سپس ۵۰٪ در سال ۲۰۴۰ و ۶۰ درصد در سال ۲۰۵۰.

“بیلدی” به عنوان یک برنامه تلفن همراه به طور موثری به قابلیت اطمینان داده های مبادله شده با عملیات میدانی کمک کرده و سهمی غیرقابل انکار در عملیات و تبادلات ساختمانی با مشتریان دارد. قابلیت مشاهده، قابلیت ردیابی، مدیریت داده ها، گزارش ناهنجاری ها، خواندن شاخص، تجزیه و تحلیل عملکردی، ویژگی های تجهیزات، برنامه سرمایه گذاری چند ساله، جنبه نظارتی، و موارد بسیاری که هم هنگام بررسی فنی و هم در تولید فعلی ساخت و ساز، بصورت آنی توسط این اپلیکیشن کنترل می شوند.

تا به امروز، “بیلدی” بیش از ۲۰۰۰ ساختمان را در فرانسه ممیزی کرده و اطلاعات بیش از یک میلیون قطعه تجهیزات را جمع آوری کرده است. این برنامه بر روی همه انواع ساختمان ها بکار می آید : سایت های تدارکاتی، دفاتر و همچنین استخرها یا کتابخانه های رسانه ای. به لطف این سهام، این شرکت قصد دارد تعداد ساختمان های بازرسی شده را در سال های آینده سه برابر کند و پلت فرم خود را برای تبدیل شدن به یک ابزار مرجع در بازار فرانسه یا حتی اروپا تثبیت نماید.

__________________________

منبع:

https://leshorizons.net/beeldi-startup-batiments-normes-environnementales/